Dieta de toamna cu fructe si legume

Postat de Miha in Dieta pe 4 Oct 2011, 23:45

Articol pe placul a 19 bucatarasi
comenteaza

Toamna este anotimpul cel mai potrivit pentru o cura de eliminare de toxine si de intarire a imunitatii organismului. Pentru aceasta ne vin in ajutor roadele bogate ale toamnei. Aceste diete se vor aplica doar persoanelor la care nu exista contraindicatii medicale pentru fructul respectiv.

Cura este formata din 3 etape distincte: dezintoxicare a organismului, urmata de o perioada de epurare si eliminare a toxinelor, apoi perioada de dinamizare si mentinere a starii de sanatate.

Dezintoxicarea

Timp de 3 zile se va consuma numai sucul din fructul sau leguma alese pentru cura. Leguma poate fi proaspata sau fiarta, asezonata cu condimente ce grabesc metabolismul: piper, ghimbir, ceapa, usturoi, scortisoara, cuisoare.

Model de meniu pentru primele 3 zile de cura de toamna:

La sculare: un pahar de suc de struguri, afine, prune sau mere. Fructele nu se vor amesteca, se prepara la storcator, dintr-un singur soi de fruct.

Mic dejun: 250 g fructe proaspete. Acelasi fruct din care s-a preparat sucul.

Gustare: un pahar de suc, preparat din alt fruct decat cel de dimineata. Sucul se va bea cu inghitituri mici. mestecand sucul ca si cum ar fi un aliment solid, pentru a sta cat mai mult in contact cu papilele gustative.

Pranz: 150 g legume crude: sfecla, napi, ridichi de toamna, gulii, varza, telina, patrunjel, morcov + 300 g legume fierte sau coapte: cartofi, conopida, broccoli, fasole verde, mazare, spanac presarate cu condimente si mirodenii.

Gustare: un pahar de suc la alegere.

Cina: 150 g legume crude + 300 g legume fierte sau coapte

Epurarea, curatarea de toxine

Se face timp de 3 zile, dupa zilele de dezintoxicare. In aceasta perioada este posibil sa apara stari de oboseala, de aceea este recomandat ca aceste cure sa se tina atunci cand aveti mai mult timp liber la dispozitie.

Model de meniu pentru curatarea de toxine:

La sculare: 200 ml infuzie de cimbrisor, sovarf sau coada soricelului

Mic dejun: un pahar de suc de struguri, afine, prune sau mere.

Gustare: un pahar de suc din acelasi fruct ales dimineata

Pranz: un pahar de suc de legume: morcovi, ridichi, napi. Daca sucul este prea concentrat se dilueaza cu apa minerala.

Gustare: un pahar de suc de fructe, alt fruct decat cel ales dimineata

Cina: un pahar de suc de legume, alta leguma decat la pranz. In cazul in care apar tulburari digestive sau constipatie se recomanda cate o cana de infuzie din lemn dulce, nalba sau crusin.

Dinamizarea si mentinerea starii de sanatate

In aceasta etapa se revine treptat la alimentatia de dinaintea curei. aceasta perioada poate dura si pana la 1 saptamana. In primele zile se vor manca doar legume si fructe, crude sau fierte si coapte. Dupa alte 2 zile se introduc cerealele fierte: orez, porumb, grau, combinate cu legume si fructe proaspete, apoi dupa alte 2 zile se adauga fainoasele. Carnea se va introduce abia dupa 1 saptamana, fiarta sau preparata la cuptor. Se beau infuzii din plate ce grabesc metabolismul: cimbrisor, sovarf, ghimbir. Este bine ca cel putin o luna sa continuati sa beti sucurile de fructe si legume. Nu amestecati sucul de fructe cu cel de legume, suc din mai multe legume sau fructe diferite. Se beau separat, la interval de cel putin 2 ore si la 2 ore inainte sau dupa masa.

Cura cu mere, castane, pere, striguri, prune, catina

Se alege un singur fruct. Cantitatea va creste de la o saptamana la lata, timp de 1 luna. Se alege o zi din saptamana in care nu se consuma decat fructul ales. In celelalte zile se consuma si alte alimente, de preferat legume si fructe fierte sau crude si cereale. Fructele se mananca la interval de 2 ore inainte sau dupa masa. Cina poate fi alcatuita doar din fructul ales, in cantitatea dorita.

Castanele sunt fructe foarte nutritive si sunt recomandate batranilor, convalescentilor si celor cu digestie dificila. Contin protide, glucide, lipde, vitamine din complexul B, E, C si minerale.

Cura cu nuci sau alune de padure

Se tine timp de 1 luna cu nuci sau alune de padure proaspat recoltate. In fiecare zi se mananca la gustarea de dimineata un amestec obtinut la blender dintr-un fruct ( mar, para, strugure, prune) si 8 nuci sau 20 de alune de padure proaspete.

Este o cura de vitaminizare si mineralizare, care pregateste organismul pentru sezonul rece, crescandu-i imunitatea. Nucile si alunele de padure sunt bogate in proteine, lipide si glucide, in vitaminele B1, B2, B5, B6, A, C si in calciu, fosfor, fier, magneziu si zinc.

Comentarii (14)

05.06.2012, 10:44

14.11.2012, 15:22

22.10.2013, 23:34

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

TOP
utilizatori

Valclaudia

13900 puncte

Constelatialeu

7700 puncte

mirela0911

6830 puncte

Rocsi

6560 puncte

 merisor

5200 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Alivenci moldovenesti
  • 04

    D

  • 05

    L

  • 06

    MA

  • 07

    MI

  • 08

    J

  • 09

    V

  • 10

    S

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!