Legumele de sezon, vedetele dietei - sfaturi despre nutritie, oferite de doamna Dr. Mihaela Gologan

Postat de Bucataras in Tipsuri pe 22 Iun 2015, 15:31

Articol pe placul a 12 bucatarasi
comenteaza

Doamna Dr. Mihaela Gologan este medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice, in cadrul retelei private de sanatate Regina Maria.

Incepand cu aceasta saptamana, doamna doctor ne va oferi periodic sfaturi de nutritie, de urmat pentru a duce o viata cat mai sanatoasa. Astazi ne va vorbi despre legumele de sezon, cum si pe care e mai bine sa le consumam, beneficiile pe care le au acestea asupra sanatatii si asupra gretutatii corporale.  

In aceasta perioada, legumele de sezon au inundat tarabele din piete si nu numai. Este si perioada din an in care trebuie sa profitati cat mai mult de abundenta de legume proaspete.  

Legumele sunt vedetele dietei, acum mai mult decat oricand, ceea ce inseamna ca pentru o dieta sanatoasa, nu trebuie, in niciun caz, sa le ocoliti.

Acestea reprezinta o sursa importanta de fibre de tipul hemicelulozei si pectinei, cu rol important in reglarea tranzitului intestinal.

Mai mult, consumul de legume de sezon ajuta la scaderea colesterolului rau. De exemplu, mazarea contine o fibra speciala: beta-sitosterol, care ajuta mult in scaderea nivelului de colesterol.

De asemenea, persoanele care-si doresc sa scada (sanatos) in greutate ar trebui sa consume cat mai multe legume, in special pe cele verzi. Acestea sunt sarace in calorii si au o incarcatura glicemica redusa, ceea ce le recomanda din plin in dietele pentru scaderea in greutate.

Cand spui legume, spui vitamine si minerale. Am invatat cu totii acest lucru inca de la varste fragede, din perioada in care mamele noastre ne bateau la cap sa ne mancam toate legumele, care pe noi, micuti si nestiutori, ne faceau sa strambam din nas.

Din legume ne luam cei mai multi micronutrienti de tipul vitaminelor C, A, K, acid folic, precum si a mineralelor, in special potasiu si magneziu. Toate acestea sunt foarte importante pentru sistemul imunitar si pentru o dezvoltare armonioasa si sanatoasa. Lipsa acestor micronutrienti duce la complicatii la care e mai bine sa nu va ganditi niciodata. 

De asemenea, spre deosebire de carne, oua, cereale, legumele au un continut ridicat in minerale bazice, cu proprietati alcalinizante, ce balanseaza aciditatea primelor alimente mentionate. Printre beneficiile unei alimentatii alcalinizante se numara: actiune antitumorala (in special impotriva cancerului de colon), scaderea aparitiei de pietre la rinichi, mentinerea masei musculare (mai ales la persoanele cu varste inaintete), amelioreaza durerile de spate, imbunatateste circulatia si sustine activitatea antioxidanta si detoxifierea organismului. 

Alte substante miraculoase pentru organismul uman, pe care le gasiti in legume, sunt fitonutrientii. 

Castravetii contin, impreuna cu legumele din familia cruciferelor sau cu ceapa si usturoiul, fitonutrienti denumiti lignani - cu rol in protector anti-tumoral sau impotriva maladiilor cardio-vasculare.

Tot in aceasta perioada, este recomandat sa va bucurati cat mai mult de mazarea verde si proaspata. Aceasta are un continut ridicat de luteina, fitonutrient cu rol protector ocular si antineoplazic.

Un sfat bun de urmat este sa consumati legumele cu tot cu coaja, deoarece aceasta reprezinta principala sursa de fibre. Insa, atentie, in anumite cazuri poate contine si cantitati periculoase de pesticide!

Ca un ultim sfat, tineti mine ca 5 portii de vegetale pe zi scade, printre (multe) altele, riscul mortalitaii cardio-vsculare! Ceea ce nu e deloc putin lucru!

Cititi si interviul cu Piete din Bucuresti, pentru a descoperi din ce piete puteti cumpara cele mai ieftine si bune legume.

Sursa foto: martha-anne.tumblr.com

Comentarii (3)

22.06.2015, 16:03

22.06.2015, 21:55

23.06.2015, 09:25

Multumim

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

7490 puncte

6130 puncte

5470 puncte

5280 puncte

4620 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Cizmele lui Mos Nicolae
  • 29

    MA

  • 30

    MI

  • 01

    J

  • 02

    V

  • 03

    S

  • 04

    D

  • 05

    L

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!