Pe unde mai poti manca un peste adevarat

Postat de Brindusa in Restaurante pe 19 Dec 2010, 14:45

Recunosc: sunt o avida mancatoare de peste. Prajit, la gratar, marinat, plachie, batog, afumat, crap, salau, somn, scrumbie, cega, pesti mici si mari au fost savurati in familia mea de cand ma stiu. Problema cea mai mare in Bucuresti este ca marea majoritate a pestilor ce se gasesc sunt de acvacultura. Iar astia, din punctul meu de vedere, nu sunt pesti adevarati. Trebuie sa mananci un peste pescuit ca sa-ti dai seama de diferenta.

Norocul a facut ca in primavara sa am ceva treba prin orasul Giurgiu, asa ca am mers la un restaurant de pe langa port, pe malul Dunarii: restaurantul Perla.Tin sa va spun de la inceput ca pozele sunt facute cu telefonul, asa ca nu sunt de calitate.

Restaurantul foarte frumos si bine aranjat, cu mese de 2, 4 si chiar mai multe persoane (se vede treaba ca vin si grupuri mari}. Pe pereti cateva tablouri de bun gust si aranjamente legate de nave (o carma, un colac de salvare, o nava in miniatura). Doua plasme , dar date pe mute, asa ca daca nu erai cu fata la ele, nu te deranjau.

Pe mese fete de masa albe cu modele bej, imaculate si calcate la dunga. Vesela alba. Pe fiecare masa un trandafir natural. Cand am intrat. pe la ora 13, erau deja ocupate vreo 3 mese (din 14). Chelnerii ne-au ajutat sa ne dam jos paltoanele (pe doamne) si au dus hainele in cuier. Precizez asta, pentru ca in Bucuresti nici la restaurantele de fite nu se mai intampla asta.

Acum comanda (preturile sunt din martie, dar nu cred sa fi crescut prea mult): 1 portie de salata de icre cu ceapa rosie si paine prajita- 6 RON, 2 supe- crema de ciuperci (ciorba de peste era muuult prea multa pentru noi).- 6 RON fiecare, 1 saramura de crap si 2 portii salau la gratar, cu mamaliguta si usturoi- fiecare cate 25 RON.

Am mai comandat 4 cafele, 2 apa plata Borsec la 500 ml si o bere fara alcool Stella Artois. In total aproape 130 RON.

Portiile au fost chiar mari (pentru doamne), iar pestele fooooooooarte gustos. Clar prins din Dunare, nu cumparat de la Metro!

Un punct in plus pentru servirea prompta si cu clasa. Se vedea ca ospatarii au scoala si experienta. Stiau pe ce parte se serveste mancarea si cum sa debaraseze masa. La plecare ne-au ajutat sa ne imbracam cu paltoanele.

Am fost si la baie. Curata, mirosea a parfum. O singura bila neagra: se fumeaza. Oricum, nu m-a deranjat, cu toate ca, atunci cand am plecat restaurantul se cam umpluse.

Imi pare rau ca n-am pozat si icrele, dar m-am trezit cand se terminasera deja. Oricum erau proaspat facute, cu gust de icre. Doua guguloaie ce ajungeau pentru 2 persoane.

Si acum pozele:

1. Supa (nu am putut sa o mananc pe toata) cu crutoane

2. Saramura de crap

3. Gratar de salau cu mamaliguta si mujdei (adus in sosiera)

4.Vedere de la masa noastra (era inca frig, asa ca nu am putut manca pe terasa)