Pensiunea Doina, Vadul Izei- Maramures

Postat de susu in Bucataras hai hui pe 13 Iul 2011, 16:26

Articol pe placul a 3 bucatarasi
comenteaza

Cea mai buna gazda posibila...

Pensiunea este un colt de rai, se afla situata in Vadul Izei-Sighetul Marmatiei, intr-o zona retrasa si impadurita. Pe tot traseul n-am intalnit o pensiune sau un hotel care sa ma fascineze mai mult. Aceasta pensiune te introduce in alta lume inca de la intrare, curtea este plina de flori si iarba grasa iar obiectele sculptate in lemn fac totul.

Exterior:

Casa cu un amplasament de exceptie, este inconjurata numai de verdeata, o curte foarte mare cu teren suficient pentru toti turistii sa-si desfasoare diverse activitati (plaja, fotbal, volei, badminton, alte sporturi). Exista doua balansoare, vreo trei pavilioane de servit masa pe malul raului si inca vreo 3 masute din lemn. Curtea are livada, gradina, gratar si va puteti bucura de compania a doi prieteni necuvantatori un catel pe nume Ursu si o pisica neagra tuci. Locul e potrivit si pentru familiile cu copii, au unde sa zburde in voie si ii puteti supraveghea linistiti. Pensiunea are 3 margarete insa eu spun ca-s putine, conditiile au fost deosebite iar mancarea "mai mult ca perfecta".Eu sunt pretentioasa la mancare si pentru a va convinge ca stiu ce spun va invit daca doritit sa-mi vizitati blogul meu culinar :http://wwwsimona-susu.blogspot.com/. Asa gazda nu am intalnit nicaieri, face totul cu pasiune si din suflet, se vede ca nu este doar o afacere din care sa-si doreasca doar un profit. Doamna Doina este in permanenta la pensiune pentru a se asigura ca turistilor nu le lipseste nimic. Fetele care trebaluiesc in bucatarie au niste maini de aur si sunt ca niste furnicute dealtfel cum sunt toti oamenii din zona Maramuresului, asa oameni nu gasim nicaieri la noi. Minunat este faptul ca pensiunea nu este la strada ca majoritatea din zona ci este despartita de o padure si un parau care trece prin curte.

Interior:

Pensiunea este formata din Casa Doina 1 si Casa Doina 2. Am fost cazati 4 nopti, 140 lei cazarea cu mic dejun inclus (camera dubla), cu balcon si baie proprie. Pensiunea si camerele sunt frumos amenajate si decorate in stil traditional. Pensiunea este din lemn, la parter sala de mese este superb decorata si mobilata unde sunt suficiente locuri pentru toti cei cazati. (CD1).In mansarda exista un salon cu mai multe canapele si TV unde turistii se pot relaxa mai ales in perioada de iarna cand iti petreci mai mult timp la pensiune (CD2).Noi am fost in iulie insa am prins 1 zi cam racoroasa noaptea si camerele au fost incalzite nu ca in alte parti unde am ingheta tin luna septembrie mentionand ca sa incalzeste doar iarna. La parter (CD2) este un living unde exista o masa mare cu scaune si canapele unde te poti relaxa. Curatenie luna peste tot si la fel cum a specificat un alt utilizator probabil ca se face curat in camera la cerere, noi nu am avut nevoie plecand de dimineata pana seara chiar nu avea sens, parca acasa faci curat zilnic iar la noi toate erau imprastiate.

Masa:

Pretul unei mese (pranz sau cina) este de 35 de lei. Cineva de aici spunea ca e cam scumpa mancarea, eu spun ca dimpotriva, ti se aduce la masa supiera sau vasul cu mancare si te servesti cat doresti, la fel si sticla de palinca. Atat de buna era mancarea incat noi serveam cate doua portii de felul 1 si nu prea mai intra urmatorul. Unele mancaruri sunt mai grase ca asa se gateste in zona dar mancarea este adusa la masa fierbinte, asa cum este normal. Eu care mananc doar ciorbe cu bulion si nu ma omor dupa mancarurile cu sos alb am mancat cu mare drag supele si ciorbele drese cu smantana.

Mic dejun:

rosii, branza, castraveti, ardei gras, ceapa rosie,slanina, rulada umpluta de pui, carnati, pastrama, gemuri (caise, fructe de padure), unt de casa, zacusca sau salata de vinete frecate cu usturoi, ceapa si maioneza, cate o stacana cu lapte fierbinte si ceai, un ceai nu foarte concentrat facut special si pentru cei care nu prea servesc ceaiuri, cred ca era facut din plante, menta, tei, musetel si chiar o tenta de busuioc. Oute proaspete preparate dupa preferinta si cafea la cerere, o cafea foarte buna asemanatoare cu expresso lung.

Pranzul:

se servea deobicei in jur de 15-16 si am avut: supa de gaina cu taitei de casa -senzationala, ciorba de perisoare sau traditionala cum se face la ei, placinta cu urda, marar si smantana, gogosi dulci ca desert, cele mai bune gogosi pe care le-am mancat au fost cele de aici si din Maramures, ardei umpluti, sarmalute, friptura de porc la cuptor cu piure de cartofi si salata de rosii, pui la cuptor cu cartofi si ciuperi servite cu salata de gogosari (friptura se topea in gura), palinca si apa minerala iar ca desert diverse prajituri facute in casa.. Cand am avut pofta ne-am luat bere rece din apropiere si am servit la masa. Nu trebuie sa va stresati cu masa caci gazda va asteapta cu mancare chiar si seara mai tarziu cand veniti obositi caci nu va pot lasa flamanzi.

Gazda:

Doamna Doina este un om minunat care te primeste cu caldura si vrea sa se asigure ca esti multumit de toate. La o intrebare a unor turisti in legatura cu Ocna Sugatg despre bai si masaj a pus imediat mana pe telefon si a sunat, la fel si noi cand am vrut sa stim unde gasim mai exact un internet cafe sa ne descarcam pozele i-a dat sarcina unuia dintre feciorii dansei sa faca acest lucru scutindu-ne pe noi sa mai umblam in acest scop. Dupa mine cred ca este cea  mai potrivita locatie pentru un concediu de neuitat intr-o zona deosebita unde poate nu ajungi de multe ori in viata si pana la urma amintirile sunt cele care raman vii in memoria noastra. Pentru cei care vor sa viziteze Maramuresul recomand cu mare drag aceasta pensiune. In speranta ca nu v-am plictisit si ca v-am facut pofta de mancare.....