Porumbul, o sursa de vitamine, minerale si fibre

Postat de Bya Ralu in Legume pe 9 Apr 2012, 14:23

Articol pe placul a 9 bucatarasi
comenteaza
Porumbul, o sursa de vitamine, minerale si fibre

In ceea ce priveste continutul si valoarea nutritiva, porumbul este bogat in acizi grasi nesaturati (85 – 90%). Este bogat in vitaminele A, B, C si E, in saruri minerale (magneziu, fosfor, potasiu) si in fibre.

Cura cu mamaliga poate fi incercata mai ales in perioada aceasta de catre cei care vor sa posteasca sau pur si simplu ca adjuvant in detoxifierea organismului si curatirea intestinelor.

Un consum exclusiv de mamaliga pentru perioade indelungate de timp poate sa duca la aparitia unei boli numite pelagra. Pentru a fi evitata se recomanda consumul mamaligii impreuna cu lactate sau alte produse animale.

Protejeaza stomacul si ficatul

Considerata initial hrana saracilor, mamaliga a demonstrat de-a lungul timpului niste beneficii incontestabile in protejarea intestinelor.

Specialistii germani in biologie celulara vegetala de la Universitatea din Köln au descoperit recent prezenta in boabele de porumb a unor substante derivate ale acizilor arahidic si palmitic, extrem de importante pentru sanatatea organismului. Substantele cu pricina sunt, din punct de vedere chimic, acizi grasi, ceto-acizi, rezultati din oxidarea acidului palmitic si arahidic.

Cert este ca acesti ceto-acizi ignora legile chimiei si biologiei clasice, absorbindu-se in intestin cu mare usurinta, fara a suferi transformari chimice decat in proportie de 22-28%. Micile cantitati de ceto-acizi palmitici si arahidonici, ajunsi in sange se transforma in hidroxiacizi (alcooli cu grupari chimice acide) care se pot combina chimic cu cel putin 57 de specii de otravuri existente in organism.

Efectul detoxifiant al substantelor din porumb usureaza efortul ficatului de neutralizare a substantelor toxice, reducand considerabil riscul la insuficiente si ciroze hepatice.

Creste durata de viata

Sau cel putin asa ne spun cercetatorii endocrinologi care considera ca un consum zilnic de mamaliga scade cu 60% riscul de boli psihice generate de disfunctii tiroidiene.

De asemenea, consumul de mamaliga regleaza concentratia de glucoza in sange, fiind de folos diabeticilor. Reduce cantitatea de colesterol din sange, scazand astfel riscul de ateroscleroza si, implicit, de infarct.

De asemenea, consumul de mamaliga este raspunzator si de longevitate. Multa lume crede ca mamaliga ingrasa. Ei bine, mamaliga moale are de patru ori mai putine calorii fata de paine. Iar mamaliga vartoasa are jumatate din caloriile painii. Inca din cele mai vechi timpuri, romanii au folosit mamaliga ca leac.

Dezvolta musculatura

Fiziologul spaniol E.A. Rodriguez a observat, intamplator, ca cei mai apti copii pentru sporturi de performanta din Ecuador si Columbia au o alimentatie bogata in terciuri de porumb. Pe baza acestei observatii, el a initiat un amplu program de cercetare in medicina sportiva, descoperind ca aceleasi substante derivate ale acidului palmitic si arahidonic au rol in dezvoltarea fibrei musculare, prin modificarea modalitatii de actiune a hormonilor tiroidieni.

Mamaliga si porumbul in terapii naturiste

Pentru diverse afectiuni ale pielii:

  • Pentru urcior - se pune mamaliga calda pe pleoape, schimbind-o cat se poate de des.
  • In caz de lipom, se poate face un tratament cu cataplasme cu mamaliga tare. Se pune in strat de 3-4 cm pe locul lipomului, avind grija ca partea care vine in contact cu pielea sa fie presarata cu tamiie fin pisata, asa cum se pune sare pe o felie de paine cu unt. Se aplica fierbinte, cat suporta pielea, si se acopera cu un obiect de lana, pentru a mentine temperatura locala ridicata. Tratamentul se face in fiecare seara si se tine pana se raceste mamaliga.
  • Contra obezitatii: confera o senzatie de satietate extrem de rapida, datorita fibrelor alimentare din compozitia sa. Studiile de specialitate au aratat ca la persoanele care consuma regulat porumb, anumite probleme generate de hipotiroidie, cum ar fi ingrasarea, somnolenta, lipsa de tonus fizic si mental, sunt reduse considerabil.
  • Gastrita hiperacida si ulcerul sint ameliorate de consumul de mamaliga calda in loc de paine, malaiul avand, pe langa efectul de reducere a aciditatii, si o actiune usor calmanta, sedativa.
  • De ajutor in problemele cu fierea: mareste secretia de bila si faciliteaza evacuarea sa, avand si efecte antiinflamatoare biliare. Este de ajutor in afectiuni ca dischinezie biliara, dispepsie, colecistita.
  • Stimuleaza cresterea parului: masajul cu malai. Cu un pumn de malai se maseaza bine scalpul timp de cateva minute. Se scutura bine malaiul, dar nu se spala parul. Se repeta tratamentul 2-3 zile, abia apoi se spala bine parul.
  • Efect diuretic: ceaiul preparat din matase de porumb este foarte eficient ca diuretic si pentru eliminarea pietrelor la rinichi.
  • Pentru durere in gat si raceala: se pot folosi cataplasme din mamaliga aplicate pe gat sau piept sau se bea seara inainte de culcare un terci obtinut dintr-o mamaliga moale in care s-a adaugat o bucatica de unt si putina miere.

Daca malaiul este obtinut din porumb care nu a fost tratat cu ierbicide si ingrasaminte chimice este cu atat mai valoros.

Sursa: http://www.avantaje.ro/Gastronomie/Mananca-sanatos/Porumbul-o-sursa-de-vitamine-minerale-si-fibre-1582674

Comentarii (5)

09.04.2012, 21:37

si mie imi place mult cel fiert!yammy

10.04.2012, 10:22

Sursa articolului?

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

TOP
utilizatori

Valclaudia

13900 puncte

Constelatialeu

7700 puncte

mirela0911

6830 puncte

Rocsi

6560 puncte

 merisor

5200 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Alivenci moldovenesti
  • 04

    D

  • 05

    L

  • 06

    MA

  • 07

    MI

  • 08

    J

  • 09

    V

  • 10

    S

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!