Sfaturi de la bucatari celebri, ca sa gatesti pe inima ta

Postat de Bya Ralu in Bucataras eFeminin pe 14 Mar 2012, 01:45

Articol pe placul a 7 bucatarasi
comenteaza
Sfaturi de la bucatari celebri, ca sa gatesti pe inima ta

1. Inlocuieste smantana cu iaurt fara grasime

Pentru a nu schimba mult gustul unor preparate, atunci cand folosesti iaurt in loc de smantana, incearca urmatorul truc: pune iaurtul intr-un tifon fin si tine-l la scurs circa 30 de minute (sau mai putin - depinde de consistenta iaurtului); in acest fel vei elimina o mare parte din apa pe care o contine si vei obtine o textura cremoasa, apropiata de cea a smantanii.

2. Inlocuieste untul cu uleiul de rapita

Uleiul de rapita este bogat in grasimi mononesaturate, care sunt grasimi sanatoase, si poate inlocui cu succes o parte considerabila din untul de care este nevoie la anumite deserturi, cum ar fi negresele. Gustul neutru al uleiului lasa posibilitatea untului sa ofere aceeasi savoare prajiturilor, chiar daca acesta din urma este folosit in cantitate mai mica.

In plus, cei care vor sa manance sanatos pentru inima ar trebui sa evite negresele preparate dupa retea clasica, deoarece contin mult unt.

De asemenea, si la briose pot fi inlocuite partial grasimile saturate, mai ales ca, la fel ca in cazul negreselor, reteta clasica presupune cantitati destul de mari din astfel de grasimi.

3. Alege bucati slabe de carne

Acest sfat nu se refera numai la fripturi, ci si la preparate din carne tocata, care adesea au un continut mare de grasime (iar uneori nici nu iti dai seama de acest lucru). Prin urmare, incearca sa consumi astfel de preparate - burgeri spre exemplu, chiftele, doar daca sunt facute de tine sau daca stii ca bucatile de carne pe care le au in compozitie sunt slabe in proportie de cel putin 90%.

4. Foloseste soia mai des

Soia si preparatele din soia ofera organismului proteine slabe, fara prea multa grasime. De preferat este sa alegi surse naturale, pentru a evita adaosul de sodiu din unele produse cu soia procesate. Daca nu gasesti emadame, o alegere inspirata, cumpara soia cat mai putin procesata (citeste ingredientele pentru a vedea cantitatea de sodiu).

5. Foloseste condimente pentru a evita grasimile si sarea

Condimentele naturale te ajuta sa gatesti sanatos, reducand din cantitatile de grasimi si sare, in timp ce ofera un gust deosebit preparatelor. Spre exemplu, un file de somon gatit de regula cu destul de multa sare poate avea o savoare aparte cu mai putina, daca adaugi suc de lamaie, vin alb, rozmarin si capere; asezonat cu acestea va fi nevoie de doar un praf de sare. Iar o parte din sare poate fi inlocuita in special de sucul de lamaie si inn cazul altor preparate.

6. Inspira-te din bucataria asiatica

Bucataria asiatica este in ansamblu bogata in fructe si legume si saraca in grasimi nesanatoase. Pestele gras, spre exemplu, este o sursa importanta de acizi grasi omega-3, buni pentru inima. In plus, poti incerca diverse retete de legume murate (chiar si fructe murate - pepene, spre exemplu).

7. Mananca nuci
Nucile sunt bogate in grasimi mononesaturate si polinesaturate, fiind astfel alimente bune pentru inima prin grasimile sanatoase si fibrele pe care le contin. Si nucile contin cantitati mari de omega-3 si le poti adauga la diverse preparate, de la salate pana la deserturi

Comentarii (2)

16.03.2012, 12:07

16.03.2012, 17:02

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

TOP
utilizatori

Valclaudia

13900 puncte

Constelatialeu

7700 puncte

mirela0911

6830 puncte

Rocsi

6560 puncte

 merisor

5200 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Alivenci moldovenesti
  • 04

    D

  • 05

    L

  • 06

    MA

  • 07

    MI

  • 08

    J

  • 09

    V

  • 10

    S

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!