Sfaturi pentru a avea parte de un somn linistit

Postat de Adinuta in Bucataras eFeminin pe 6 Ian 2012, 21:50

Articol pe placul a 9 bucatarasi
comenteaza

Unele persoane au probleme cu somnul, iar acest lucru se rasfrange asupra mai multor aspecte ale vietii: lipsa de odihna ne face mai irascibili, nu mai suntem la fel de ageri in gandire, pielea nu arata foarte bine, iar sistemul imunitar este mai slabit. De aceea un somn linistit este cu adevarat foarte important si trebuie sa ii acordam toata atentia. Cateva lucruri pe care sa nu le faci:

- Nu te culca flamand: o mica gustare inainte de culcare te poate ajuta sa ai parte de un somn linistit, de aceea este bine sa mananci ceva usor.

- Evita mancarurile foarte bogate in grasimi in a doua parte a zilei, usturoiul si mancarurile picante pentru ca iti vor provoca arsuri si iti pot afecta somnul.

- Evita alcoolul si cofeina si tine cont de faptul ca este nevoie de cateva ore bune pentru a nu mai simti efectele unei cafele.

- Nu bea prea mult lichide inainte de culcare pentru ca cel mai probabil te vei trezi des in timpul noptii pentru a merge la baie.

Trebuie sa tinem cont si de faptul ca alimentatia joaca un rol important in inducerea unei stari de relaxare sau de anxietate si ca anumite alimente ne pot ajuta sa adormim mai usor:

Pestele

Cei mai multi pesti, in special somonul si tonul sunt bogati in vitamina B6 care este necesara pentru producerea de melatonina (un hormon ce induce senzatia de somnolenta).

Sucul de cirese

Sucul din aceste fructe nu este doar foarte gustos, dar este bogat in melatonina. Este indicat atunci cand vrem sa adormim si conform studiilor, un pahar de suc inainte de culcare ii ajuta si pe cei care sufera de insomnie cronica.

Iaurtul

Carentele de calciu ne pot provoca stari de insomnie, de aceea este indicat sa consumam lactate inainte de culcare. Un pahar de lapte caldut sau de iaurt ne ofera un plus de calciu si mai multe sanse de a avea parte de un somn linistit.

Bananele

Bananele, cunoscute pentru continutul lor ridicat de potasiu sunt si o sursa buna de vitamina B6, care este necesara in producerea de melatonina (hormonului somnului indus in general de intuneric).

Cerealele integrale

Acestea sunt bogate in magneziu care ajuta la inducerea unei stari de relaxare. De asemenea, lipsa lui se resimte printr-o stare de agitatie si insomnie.

Foto: webmd.com

 

Comentarii (25)

06.01.2012, 22:27

Iti placu Adinuto? mai bine mai stai asa tanara si frumoasa ca acusi iti povestesc eu cum e cu treaba asta

06.01.2012, 22:27

Caroline,nu ma dezmint,doar ca acum nu prea am timp de prostioare

07.01.2012, 12:04

Cat mai putin somn ca viata este scurta si este pacat sa treci prin ea dormind

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

7490 puncte

6130 puncte

5470 puncte

5280 puncte

4620 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Prajitura Lamaita
  • 28

    L

  • 29

    MA

  • 30

    MI

  • 01

    J

  • 02

    V

  • 03

    S

  • 04

    D