Somonul reduce riscul maladiei Alzheimer

Postat de SanatateAcasa in Alimente pe 30 Ian 2012, 13:19

Articol pe placul a 4 bucatarasi
comenteaza

Este o sursa de omega 3

Somonul, desi nu se inscrie pe lista preferintelor unora dintre noi, este unul dintre cele mai recomandate tipuri de peste. Bogat in seleniu, calciu, niacina, magneziu, vitamina din complexul B, vitamina D si acizi grasi nesaturati, cunoscuti si sub denumirea de omega 3, somonul este un peste gras, cu un gust fraged, care poate fi gatit in multe variante, respectiv la cuptor, pe gratar, prajit sau afumat etc. Servit cu un platou cu legume inabusite sau coapte pe gratar, somonul poate reprezenta cea mai buna alegere pentru un pranz copios si satios.

Este si cea mai buna alegere si cand vine vorba de aportul de nutrienti furnizati organismului, caci multe dintre mineralele regasite sunt importante pentru mentinerea sanatatii sistemului osos, dar si circulator. Astfel, calciul si vitamina D mentin duritatea sistemului osos, in timp ce seleniul reduce riscul imbolnavirii, prin cresterea sistemului imunitar. Iar grasimile nesaturate previn riscul bolilor grave de inima. Somonul fiind unul dintre cele mai recomandate alimente pentru scaderea nivelului de colesterol rau din sange, meritul se acorda si de data aceasta grasimilor bune, nesaturate, care scad nivelul de colesterol rau, LDL.

Mai mult de atat, somonul reduce riscul formarii de cheaguri de sange. Stabilizeaza nivelul de glicemie din sange, reduce nivelul de trigliceride, si creste sansele de recuperare chiar si dupa survenirea unui atac de cord, lucru care nu se intampla in cazul persoanele care nu consuma peste gras (somon, sardine, macrou, cod, ton etc). Fapt pentru care medicii recomanda consumul de peste gras de 2-3 ori pe saptamana.

Nutitiv, somonul reduce riscul maladiei Alzheimer, calmeaza durerile ciclului menstrual. Lupta impotriva depresiei si previne unele tipuri de cancer-cancerul de san si de prostata, fapt ce ii indreptateste pe specialistii in sanatate sa recomanda somonul ca unul dintre cele mai sanatoase alimente, care nu trebuie sa lipseasca din programul alimentar.

Cum sa consumi mai mult somon

Ca sa te bucuri de toate aceste beneficii, trebuie doar sa respecti o regula: sa connsumi cat mai des somon. Ca sa nu te plictisesti servind mereu aceleasi meniuri, poti inventa unele noi, ori poti invata altele, respectand metodele corecte de gatire, la aburi, la cuptor sau pe gratar, fara a afecta in vreun fel valoarea nutritiva a alimentului.

Poti sa te bucuri de gustul fraged al unei fripturi de somon daca o gatesti pe gratar, la aburi sau in cuptor. Pentru o aroma deosebita, poti sa ii pregatesti o garnitura din legume. Insa aroma somonului o poti resimti si daca gatesti paste, salata sau sandvis. Caci poti folosi somon afumat pentru a pregati sandvisuri sau tartine. Ori poti sa folosesti somon de la conserva, pentru a adauga in salata de legume tocmai pregatita. Variantele sunt multiple, mai lipseste creativitatea.

Somon la gratar cu rosii cherry

Daca ai la dispozitie doar cateva minute pe ceas, si trebuie sa gatesti musai o cina delicioasa pentru tine si partener, poti scapa rapid daca alegi sa pregatesti doua fileuri de somon proaspat, pe gratar, cu rosii cherry.

Ti-ar mai trebui si o sticla de vin roze sau rosu pentru a incalzi atmosfera, putin ulei de masline pentru a aroma pestele, cateva mirodenii, sare, piper si o crenguta de rosii cherry, pe care le vei pune direct pe gratarul incins in prealabil.

Dupa ce ai spalat pestelele, l-ai sters usor cu un prosop de hartie, unge-l cu putin ulei de masline virgin, sareaza-l si pipereaza-l, poti sa folosesti si alte ierburi si mirodenii preferate. Pune fileurile pe gratarul incins, apoi intoarce-le din cand in cand, atunci cand pestele este facut. Atentie, insa! Nu lasa pestele sa se arda! Serveste-l fraged. Abia dupa ce rosiile cherry s-au copt usor, poti servi delicioasa friptura de somon.

Comentarii (1)

02.02.2012, 22:08

Mie imi place foarte mult somonul! Foarte util articolul

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

TOP
utilizatori

13900 puncte

7700 puncte

6830 puncte

6560 puncte

5200 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Bulz dacic
  • 02

    V

  • 03

    S

  • 04

    D

  • 05

    L

  • 06

    MA

  • 07

    MI

  • 08

    J

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

Brioşă belgiană  - Cougnolle (ou cougnou)

Brioşă...

ieri la 22:04

Muschiulet de porc in foietaj, cu sos de ciuperci cu smantana

de Rocsi 9

Muschiulet de...

ieri la 20:20

Tort cu crema de mascarpone, zmeura si piersici

Tort cu crema de...

ieri la 19:41

Coltunasi moldovenesti cu branza dulce

de Criss 6

Coltunasi...

ieri la 15:04