Sapte alimente pentru un creier sanatos si eficient

Postat de Adinuta in Bucataras eFeminin pe 4 Noi 2011, 13:10

Articol pe placul a 5 bucatarasi
comenteaza

Creierul este elementul central de care avem nevoie daca dorim sa avem o viata cat mai activa, eficienta, daca vrem sa invatam in permanenta lucruri noi, daca vrem sa ne mentinem sanatosi cat mai mult timp, pana la adanci batraneti. Si atunci creierul nostru trebuie tratat regeste, cu alimente care ii sunt atat de mult pe plac incat ne va multumi in fiecare zi.

Carnea de la vite crescute cu iarba

Poate suna banal, insa nu e, fiindca majoritatea vitelor care se cresc industrial nu sunt hranite pe spatii libere si verzi, cu iarba naturala, ci cu nutreturi uscate. Carnea de vite crescute astfel are un continut de acizi grasi omega 3 mai ridicat, iar sansele de contaminare cu bacteria E-coli sunt mai scazute.

Iaurtul grecesc

Iaurtul consistent grecesc este obtinut prin strecurarea zerului, obtinandu-se astfel o textura mai solida. E posibil sa fie mai gras decat iaurturile clare insa are un continut de proteine mai ridicat, ceea ce este util creierului. Este un excelent inlocuitor pentru maioneza sau smanatana.

Quinoa

Quinoa este un tip de cereale care inca nu a devenit popular in Romania, dar care incepe usor sa-si faca pasi si la noi. Este asemanator, oarecum, cu cous-cousul, si are un avantaj de 5 stele: este, alaturi de soia, singura vegetala care are continut complet de proteine, detinand toti aminoacizii sanatosi. Quinoa se poate folosi ca substituient pentru paste sau orez.

Fasolea

Toate tipurile cunoscute de fasole (si exista zeci de soiuri in intreaga lume) contin carbohidrati, fibre, fosfor si potasiu - adica ingrediente care asigura sanatate creierului dar si a sistemului osos.

Alimentele integrale

Iubiti painea alba, orezul alb si pastele albe? Nu procedati bine daca raportati la sanatate. Aceste alimente sunt procesate, adica le sunt extrase nutrientii sanatosi dar care dau o culoare inchisa, neatractiva din punct de vedere comercial. Fibrele si mai multe tipuri de vitamina B sunt eliminate astfel prin procedee industriale, iar ceea ce ajunge in magazine sunt alimente albe la aspect si.....atat: sanatatea a ramas in alta parte. Prin umare, alegeti mereu paine integrala, orez brun au paste integrale.

Semintele si nucile

Migdale, nuci, seminte de dovleac, muguri de pin uscati - toate sunt bogate in omega 3 si asigura un nivel de energie ridicat. Incercati sa le mancati crude, variantele prajite din comert nu sunt sigure din cauza faptului ca acestea pot fi prelucrate (prajite) in uleiul hidrogenate.

Fructele proaspete

In special fructele colorate cat mai intens au calitati ridicate: fructele de padure, pepenii, strugurii, piersicile, mango. Antioxidantii si fitonutrientii prezenti in aceste tipuri de fructe sunt o comoara de aur pentru creierul uman.

Ceaiul verde

Ceaiul verde este considerata cea mai sanatoasa bautura naturala din lume, gratie nivelului de antioxidanti foarte ridicat. Incercati ceaiul verde varsat, nu cel la pliculete - garantat nu veti mai reveni niciodata la banalele pliculete de hartie.

Articol in parteneriat cu euforia.tv

Comentarii (3)

04.11.2011, 19:08

aproape tot ce-ai zis imi cam este pe plac
mai putin gasesc eu carne de vita crescuta cu iarba

05.11.2011, 01:03

09.11.2011, 08:40

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

7490 puncte

6130 puncte

5470 puncte

5280 puncte

4620 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Prajitura Lamaita
  • 28

    L

  • 29

    MA

  • 30

    MI

  • 01

    J

  • 02

    V

  • 03

    S

  • 04

    D