Condimentează-ţi viaţa

Postat de Lau in Condimente pe 1 Sep 2011, 22:45

Articol pe placul a 1 bucatarasi
comenteaza

Savurează aromele

• Busuiocul: anticancer; folosește-l în preparatele asiatice la wok, în salate de roșii și în pesto
• Scorţișoara: scade nivelul glucozei din sânge; folosește-o la deserturi și produse de patiserie
• Cuișoarele: proprietăţi antibacteriene; folosește-le în prăjituri cu fructe, preparate din carne și în ceaiuri condimentate
• Coriandrul: ajută digestia; folosește-l în salate sau pentru a garnisi preparatele asiatice și indiene
• Chimionul: antiinflamator; folosit în curry indian și alte preparate din Orientul Mijlociu
• Mărarul: antibacterian; folosit în preparate din pește și cartofi
• Pătrunjelul: antimicrobian; ideal pentru salate, supe, tocaniţe și sosuri
• Usturoiul: antiinflamator, antimicrobian, scade colesterolul; folosit în sosuri, tocane, supe, marinade
• Ghimbirul: antiinflamator, benefic pentru stările de greaţă și durerile cauzate de artrită; folosit în preparatele indiene și asiatice, deserturile si sucurile de fructe
• Lemongrass: anticancer; folosit în preparatele asiatice și infuziile de ceai
• Măghiranul: antimicrobian; folosit în salate și sosuri pentru preparatele mediteranene
• Menta: anticancer, antibacterian, bun digestiv; folosita in salatele și sucurile de fructe și salatele asiatice
• Oregano: antimicrobian; folosit în marinade, sosuri și dressinguri
• Rozmarinul: anticancer; folosit în marinade, sosuri și umpluturi
• Salvia: ajută structura osoasă și memoria; folosită în salate și umpluturi
• Tarhonul: anticancer, bun digestiv; folosit în dressinguri, oţeturi aromate, sosuri pentru pește, pui și vânat• Cimbrul: bun pentru structura osoasă; folosit în supe, umpluturi, marinade și preparate din carne
• Turmericul: anticancer; folosit în curry indian

 


Condimentele și ierburile aromate nu sunt folosite de secole întregi doar pentru a oferi gust mâncarii. Multe dintre acestea au proprietăţi anti-microbiene și au fost folosite drept conservanţi naturali cu mult înainte de existenţa refrigerării. În medicina tradiţională, chimionul, coriandrul, feniculul, menta și usturoiul erau considerate remedii pentru tulburările digestive, în timp ce seminţele de pătrunjel erau folosite drept laxative și diuretice.


În ziua de azi, multe asemenea plante sunt în continuare utilizate pe post de remedii – de exemplu, ghimbirul este foarte popular în tratamentele pentru greaţă și stări vomitive. Totuși beneficiile aduse de aceste ingrediente gustoase sunt cu mult subestimate - multe plante aromate furnizează o gamă largă de fitonutrienţi care ajută la prevenirea multor boli și care ne menţin sănătoși.


Ce le face așa de bune?
Cercetătorii au descoperit că acestea au o concentraţie mare de antioxidanţi, substanţe care luptă împotriva radicalilor liberi, cauzele multor boli. Pe lângă acestea găsim alte substanţe folositoare precum curcuminul (din turmeric), capsaicina (din ardeii iuţi), alicina (din usturoi) și o varietate largă de vitamine, incluzând și vitamina C.


De asemenea, plantele aromate și condimentele pot îmbunătăţi proprietăţile sănătoase ale altor ingrediente printr-un proces denumit “sinergia alimentelor”. De aceea este mai indicat să ne bucurăm de o masă completă în loc să luăm suplimente alimentare.


Un alt avantaj adus de folosirea ierburilor este gustul minunat al preparatelor. Folosindu-le în tot felul de mâncăruri putem limita cantitatea de sare, zahăr și grăsimi, iar prin aromele lor îmbietoare experienţa culinară este mai satisfăcătoare. Astfel șansele de a mânca mai mult decât avem nevoie scad semnificativ.


Ce să folosim?


De la unele plante se folosesc frunzele, dar condimentele sunt considerate că provin mai ales din seminţe, fructe, scoarţă sau rădăcini. Totuși aceasta nu este o regulă deoarece de la unele plante se pot folosi atât frunzele, cât și seminţele, exemplul perfect fiind coriandrul.


De asemenea, atât timp cât sunt depozitate corespunzător, nu prea contează dacă folosim condimente și ierburi uscate sau proaspete. Ambele conţin fitonutrienţii de care avem nevoie, așa că pur și simplu alege ceea ce se potrivește mai bine cu preparatul pe care vrei să îl gătești.


Controlul calităţii


Este foarte important modul de depozitare ale condimentelor. Pe cele proaspete împachetează-le într-un prosop de hârtie și ţine-l într-o pungă de plastic la frigider. Cele uscate stau cel mai bine în recipiente ermetice ferite de căldură și lumină.


Pentru a le capta aroma delicată, textura și culoarea, ierburile proaspete se adaugă în momentul când preparatul este aproape gata de servit. Condimentele uscate trebuie puse mai la început pentru a permite aromelor puternice să își facă de cap.


Nu ai nevoie de cantităţi mari, dar folosește-le cât de des poţi pentru a beneficia la maximum de ceea ce au de oferit.

Sursa: www.goodfood.ro

Comentarii (3)

05.09.2011, 21:40

05.09.2011, 21:55

multumim Lau

Lau

05.09.2011, 22:03

rocsi
dia

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

13900 puncte

7700 puncte

6830 puncte

6560 puncte

5200 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

Brioşă belgiană  - Cougnolle (ou cougnou)

Brioşă...

ieri la 22:04

Muschiulet de porc in foietaj, cu sos de ciuperci cu smantana

de Rocsi 9

Muschiulet de...

ieri la 20:20

Tort cu crema de mascarpone, zmeura si piersici

Tort cu crema de...

ieri la 19:41

Coltunasi moldovenesti cu branza dulce

de Criss 6

Coltunasi...

ieri la 15:04

Foietaj cu nuca si pasta de macese

Foietaj cu nuca...

pe 05.12 la 20:21