Totul despre cirese - recomandarile doamnei dr. Mihaela Gologan

Postat de Bucataras in Cu de toate pe 9 Iun 2016, 10:32

Articol pe placul a 15 bucatarasi
comenteaza

Doamna Dr. Mihaela Gologan este medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice, in cadrul retelei private de sanatate Regina Maria.

Doamna doctor ne va oferi periodic sfaturi de nutritie, de urmat pentru a duce o viata cat mai sanatoasa.

Astazi ne va povesti despre cirese.

Fructe de vara apetisante, suculente, cu gust dulce-acrisor, ciresele sunt sarace in calorii, aduc aproximativ 63kcal la 100g.

Caloriile provin in cea mai mare parte din glucide, 16g %, din care 2g o reprezinta fibrele.  

Continutul crescut de fructoza poate determina flatulenta la persoanale sensibile, cu sindrom de intestin iritabil.  

Dintre vitamine, ciresele sunt bogate in vitamina C si beta-caroten, precursor de vitamina A (acestea se gasesc in cantitate mai mare la surorile lor, visinele), precum si din grupul B, iar dintre minerale: potasiu, magneziu, calciu.  

Ciresele albe au proprietati diuretice si de stimulare a digestiei. De altfel, stim ca si coditele de cirese se recomanda in afectiunile tractului urinar (sub forma de decoct, impreuna cu coada calului si matasea de porumb).  

Cu cat culoare este mai intensa, cu atat sunt mai bogate in antioxidanti, de tipul glicozidelor antocianine, concentrate in special in pielea fructelor. Tot in coaja se concentreaza insa si pesticidele: ciresele fiind atractive pentru daunatori, producatorii folosesc pesticide de foarte timpuriu primavara, depistandu-se peste 20 tipuri de reziduuri de pesticide.  

Aspectul placut poate fi dat uneori chiar de o ceara folosita pentru prelungirea perioadei de consum. De aceea este de preferat sa consumam fructe ecologice, poate chiar din gradina bunicii, si de cate ori avem ocazia, cirese amare, cu cea mai inchisa culoare.  

Antioxidantii acestora, de tip quercitina, antocianine, acid elagic, impreuna cu beta-carotenul si vitamina C le-ar putea conferi proprietati anticancerigene.  

Medicina naturista recomanda ciresele pentru efectul antiinflamator- fiind indicate in durerile articulare (din crizele de guta) sau musculare (la sportivi dupa traumatisme).  

Ciresele sunt una din cele mai importante surse de melatonina, exista studii pe adulti sanatosi care demonstreaza imbunatatirea calitatii si a duratei somnului dupa cura cu cirese.  

Este de preferat sa le consumam crude acum in sezon, ca si gustari sau in locul unei mese.   Sunt de ales fructe proaspete sau pastrate la frigider cateva zile. La temperatura crescuta isi pierd din aroma sau se pot altera.  

Gospodinele le pot transforma in compot, dulceata sau deserturi delicioase.  

Sursa foto: express.co.uk

Comentarii (2)

09.06.2016, 16:51

09.06.2016, 20:39

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

7490 puncte

6130 puncte

5470 puncte

5280 puncte

4620 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Cizmele lui Mos Nicolae
  • 29

    MA

  • 30

    MI

  • 01

    J

  • 02

    V

  • 03

    S

  • 04

    D

  • 05

    L