Dieta South Beach

Postat de Sim0na in Dieta pe 16 Feb 2012, 12:36

Articol pe placul a 4 bucatarasi
comenteaza

Dieta South Beach consta in 3 etape:
Etapa 1 - care dureaza 2 saptamani (este destinata "curatarii" organismului), si care este cea mai drastica perioada, eliminand complet fructele, zaharul, fainoasele, orezul, porumbul, cartoful, morcovul
Etapa 2 - se tine pana la maxim 2 luni, se slabeste mai lent, dar se vor adauga treptat o parte din alimentele interzise
Etapa 3 - deja este un mod de viata; se poate consuma toate alimentele, doar cele "interzise" vor fi consumate cu moderatie

LISTA ALIMENTELOR PERMISE PENTRU FAZA 1
Carne vita (pulpa, muschi,muschiulet, spata), carne vitel (cotlet, antricot, pulpa), carne pasare (piept de curcan si de pui, sunca de curcan), orice tip de peste si preparate de peste (nu rechin si ton alb); ton in apa sau alt tip de peste la conserva, carne porc (sunca/jambon fiert, bacon fara gasime, muschi, muschiulet), carne miel (indeparteza orice urma vizibila de grasime : cotlet, spate),  mezeluri (slab sau fara grasimi: sunca/jambon fiert ,sunca afumata, piept de curcan)
Produse din soia (Sunca de soia, Cremvusti de soia, Tofu toate varietatile -1/2 cana pe zi)
Boabe / legume (Incepe cu 1/3 - 1/2 cana) : Linte, Naut, Fasole, Soia, Mazare uscata, s.a.
Legume : (Se pot folosi proaspete,congelate sau la conserva fara zahar adaogat): Toate legumele mai putin morcovul, sfecla, napul, cartof
Grasimi / uleiuri: Ulei de canola, Ulei de masline, Floarea soarelui, Porumb , Susan, Soia , s.a.
Alte grasimi premise: Avocado /1/3 intreg/ 1 lingura ulei; Maioneza – obisnuita -1 lingura; Maioneza light - 2 linguri; Masline (verzi sau negre) 15 masline echivaleaza cat ½ lingura ulei
Branzeturi: Cauta varietati care sa aiba mai putin de 21% grasime: Branza de vaci, 1-2 % sau fara grasimi, Feta, Parmezan, Ricotta, Cheddar
Lapte / lactate (2 cani permise zilnic, inclusiv iaurt): Lapte slab (fara grasimi sau 1%), Iaurt fara grasimi, Lapte de soia cu vanilie, poate contine sucralose cam 14% grasimi
Oua: Folosirea oualor intregi nu este limitata, doar daca este altfel indicat de medic. Folositi albus de ou si inlocuitor de ou daca vreti.
Condimente: Orice condimente care nu contin zahar: Supa de zarzavaturi (broth), Extracte de vanilie, migdale ,si altele; Suc de lamaie, Piper de orice fel, Hrean, Sos de soia -1/2 lingura, Tamari, Sos Worcestershire – 1 lingura, Smantana light (procent redus de grasimi) -2 linguri
Seminte: Limita o portie pe zi. Se recomanda prajite:  Migdale -15 buc, Edamame (soia) prajite ¼ cutie, Alune de padure -25 buc, Nuci -15 jumatati, Seminte de susan -3 linguri, Seminte de dovleac -3 linguri, Seminte de floarea soarelui -3 linguri, Fistic -30 buc, Nuci pecan- 15 buc, Nuci caju -15 buc
Dulciuri:  (Limita 75-100 calorii pe zi): Bomboane, fara zahar; Cacao; Gelatina fara zahar; Guma de mestecat fara zahar; Jeleuri fara zahar; Siropuri fara zahar
Inlocuitori de zahar: Acesulfame K, Fructoza ( trebuie socotita in categoria dulciuri admise, cu limita calorica de 75 ), Fructoza Nutrsweet (Equal) aspartam, Zaharina , Sucralose (Splenda)
Bauturi: Cafea decofeinizata sau ceai, Bauturi dietetice,decofeinizate, fara zahar, Ceaiuri de plane (musetel,etc), Lapte (1% sau degresat) si lapte de soia (cu grasimi putine), Suc de legume, Suc de rosii

LISTA ALIMENTELOR PERMISE IN FAZA 2
Poti manca toate alimentele permise in faza 1 ca si cele de mai jos:
Fructe (incepe cu o portie pe zi, apoi treptat mareste la 3 portii pe zi): Mere – 1 mic sau 5 felii uscate; Caise -4 proaspete sau 7 uscate; Banana – medie (110 gr); Capsuni,ameura,mure …3/4 cana; Cirese -12;  Grepfrut ½; Kivi -1; Mango ½ (110 gr); Portocale – 1 medie; Struguri -15 boabe; Pere -1 medie; Prune -2 buc; Piersici – 1 medie; Pepene garben ¼ sau 1 cana taiat in cubulete
Legume: Morcovi ½ cana
Lapte / lactate: (2-3 cani premise zilnic, inclusiv iaurt)
Carbohidrati (incepe cu o portie zilnic, si treptat mareste la 3 sau 4 portii pe zi): Paine integrala, Cereale integrale, Paste (de preferat din faina integrala; sau din soia ) ½ cana gatite, Floricele (3 cani, facute), Fidea de orez, Orez – ½ cana facut (basmati, integral,salbatic)
Ocazional: Ciocolata (cu cumpatare) – amaruie, semidulce
Dulciuri: Budinca,fara grasimi si fara zahar (1portie pe zi)
Bauturi: Vin (1-2 pahare = 110 gr zilnic cu sau dupa mese); Bere light la ocazii (340 gr)

In a treia faza sunt reintroduse toate alimentele, avand grija de a se evita carbohidratii cu index glicemic mare si consumul prea mare de alimente.

Comentarii (2)

16.02.2012, 19:52

16.02.2012, 20:35

Sper sa foloseasca cuiva...

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

TOP
utilizatori

Valclaudia

13900 puncte

Constelatialeu

7700 puncte

mirela0911

6830 puncte

Rocsi

6560 puncte

 merisor

5200 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Alivenci moldovenesti
  • 04

    D

  • 05

    L

  • 06

    MA

  • 07

    MI

  • 08

    J

  • 09

    V

  • 10

    S

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!