Sistemul imunitar in sezonul rece

Postat de SanatateAcasa in Alimente pe 20 Feb 2012, 18:12

Articol pe placul a 1 bucatarasi
comenteaza

In sezonul rece, cand devine greoaie aprozivionarea cu diverse fructe si legume, alimentatia poate avea de suferit. Din pacate, o alimentatie saraca in nutrienti slabeste sistemul imunitar, crescand riscul imbolnavirii. Totusi, nu numai alimentia poate avea de suferit, dar si sportul. Si acest lucru se datoreaza precipitatilor din aceasta perioada, insa sedentarismul nu trebuie incurajat, indiferent de ce impedimente se pot ivi. Scaderea zilei, precipitatiile sunt adesea factorii care predispun la sedentarism. Din pacate, exact acesti factori inlesnesc ingrasarea in sezonul rece.

Consumul zilnic de fructe si legume de sezon, salate si vegetale constituie baza alimentatiei sanatoase din sezonul rece. Broccoli, rosii, morcovi, dovleac, conopida, gogosari, ardei, struguri, mere, pere etc. sunt alimente sanatoase, bogate in minerale, vitamine si antioxidanti, care nu ar trebui sa lipseasca din meniu. Antioxidantii sau nutrientii care anihileaza actiunea radicalilor liberi, impiedica dezvoltarea tesuturilor tumorale si chiar distrug celulele canceroase, intarind sistemul imunitar. Fructele si legumele de sezon, bogat colorate, cu pigment intens, trebuie consumate periodic. Astfel, printr-un aport de antioxidanti, sistemul imunitar este intarit si scade riscul imbolnavirii.

Fructele de padure (afinele, catina, merisoarele etc) sunt bogate in antioxidanti. In plus, se gasesc din belsug in piete si hipermarketuri in aceasta perioada, la preturi avantajoase. O cura cu fructe de padure revitalizeaza organismul, intarindu-l, pregatindu-l pentru sezonul rece.

Ceaiurile din plante (ceaiul alb, ceaiul verde) sunt iarasi o sursa buna de antioxidanti. Nici acestea nu trebuie date la o parte. Supele, sosurile din legume sunt iarasi o metoda de a va bucura de nutrientii din acestia.

Condimentele-piperul, ardeiul iute, ghimbirul, hreanul nu confera doar un gust picant, satisfacand papilele gustative a celor mai pretentiosi din fire, dar ajuta sistemul imunitar in sezonul rece. Contin antioxidanti, iar odata ingerate, organismul devine mai putin expus riscului de a contacta virusuri. In plus, condimentele trebuie folosite din plin (de catre cei care nu au probleme cu stomacul), pentru ca mentin temperatura corpului in sezonul rece, oferind o placuta senzatie de caldura.

Probiotii, regasiti in mare parte in iaurturi, nu trebuie sa lipseasca din aimentatia din acest sezon. Intaresc sistemul imunitar si regleaza echilibrul in ceea ce priveste flora bacteriana din stomac. Iauturile naturale, usturoiul, bananele, ceapa, ovazul, chefirul, muraturile, anghinarea sunt exemple de alimente care include si probioti. Deci nu uitati de ele in sezonul rece.

Si, ca sa recapitulam, in sezonul rece organismul trebuie hranit adecvat, sanatos. Vitaminele A, C, magneziul, seleniul nu trebuie omise. Aceste vitamine si minerale intaresc sistemul imunitar. Magneziul il puteti gasi in: scoici, nuci, fructe de mare, cereale etc. Seleniul se gaseste in lapte, peste, oua etc. Vitamina C o gasiti in aproape toate fructele si legumele, cat priveste vitamina A, consumati morcovi, peste, ou, ficat etc.

Pe langa o nutritie sanatoasa, sportul trebuie sa devina al doilea element definitoriu. Rolul acestuia este de a furniza organismului energie, de a creste rata metabolismului, luptand mai usor cu bolile si chiar de a scadea riscul contactarii de boli, de a ajuta oxigenarea unor organe, de a tonifia musculatura, de a imbunatati structura sistemului osos etc. Iata de ce nici macar in sezonul rece nu trebuie sa omiteti sportul din vietile voastre. In plus, exista salile inchise, unde se pot practica diverse sporturi: inot, tenis, fotbal etc.

Si pentru a reduce dramatic riscul de imbolnavire pe perioada sezonului rece, se recomanda suplimentele nutritive. Exista multe sortimente in acest sens. Este bine sa optati pentru acelea care furnizeaza organismului cat mai multe vitamine, minerale si antioxidanti, unde exista deja un echilibru in ceea ce priveste raportul dintre cantitati.

Acestea fiind zise, aveti grija de voi in sezonul rece!

sursa foto: http://www.sxc.hu/

 

Comentarii (0)

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

7490 puncte

6130 puncte

5470 puncte

5280 puncte

4620 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Prajitura Lamaita
  • 28

    L

  • 29

    MA

  • 30

    MI

  • 01

    J

  • 02

    V

  • 03

    S

  • 04

    D