Constelatialeu

Retete / Peste

Macrou afumat

In Peste la 15 Dec 2020

Mai intai lasam pestele la dezghetat, se stie ca macroul este un peste de la Marea Nordului, Marea Mediteranei sau oceanul Atlantic, deci la noi ajunge congelat ca are drum lung de parcurs.Deci il lasam sa se dezghete de pe o zi pe alta, apoi il curatam , il taiem pe burta si scoatem maruntaiele,...

Crap de Dunare la cuptor

In Crap / Caras la 11 Oct 2020

Am curatat pestele de solzi, i-am scos intestinele, l-am taiat rondele si l-am spalat bine, apoi l-am lasat sa se scurga de apa. Am tregatit un sos din mustar, ulei, zeama de lamaie, sare si piper, am amestecat ca la maioneza, apoi am pus rondelele de peste in sos si am alsat cca 1 ora sa se...

Pastrav cu ceapa si lamaie la cuptor

In Pastrav la 5 Iul 2020

Se cumpara pastravul direct de la pastravarie, mai proaspat de atat nu se poate, se curata, se spala, apoi se presara sare, piper si  ulei de masline, se lasa la odihna 20 min. Se asaza pastravii intr-o tava tapetata cu hartie de copt, se umplu cu felii de lamaie si ceapa taiata...

Baby caras la cuptor

In Crap / Caras la 8 Iun 2020

Am curatat pestisorii de solzi si intestine, i-am spalat bine, apoi i-am asezat intr-o tava rotunda sau de care tava aveti, nu conteaza forma tavii. Am presarat sare in burta fiecarui pestisor, am presarat piper. Usturoiul , partea verde, l-am taiat marunt si l-am presarat peste peste, am taiat...

Saramura de peste cu legume coapte

In Crap / Caras la 1 Mai 2020

Mai intai se pregateste gratarul, cand lemnele au ars si s-au transformat intr-un jar incandescent, se asaza o tava gaurita sau o tabla. Se lasa sa se incinga, apoi se asaza o folie de aluminiu se presara un strat de sare grunjoasa, se lasa sa se incinga, apoi se asaza pestele. Inainte sa fie...

Rondele de crap cu sos

In Crap / Caras la 9 Dec 2019

Imi place mai mult sa curat si sa pregatesc pestele decat sa-l mananc. Am curatat crapul de solzi, apoi i-am scos maruntaiele, l-am decapitat ( capul l-am dat unui motan care bantuie pe sub geamul meu). Am spalat bine crapul si apoi l-am taiat rondele si am presarat sare peste rondele, le-am dat...

Pastrav prajit in unt

In Pastrav la 25 Mar 2019

Fuguta-n piata la pescuit din  acvariul Pastravariei din Valea Doftanei, ales pastravii, n-am vrut sa-i kilareasca fata de la magazin, i-am kilarit eu acasa ( stiu sunt cam sadica ) si m-am pus pe treaba, in etape...... Am curatat pastravii, i-am spalat si apoi i-am asezat intr-o tava si...

Limba de mare ca-n reteta daneza

In Peste la 17 Aug 2018

Mai intai am spalat fileul de peste, l-am asezat pe servetele sa se absoarba apa. 5 fileuri le-am facut pane, am amestecat oul cu mustarul, sare, piper si faina, am dat prin faina fileul de peste apoi prin amestecul de pane si am pus la prajit in ulei incins, am lasat sa se rumeneasca pe o parte...

Malasolca a la Cleme

In Pastrav la 30 Iul 2018

Mai intai am fost la pescuit, in piata la Pastravaria de la Valea Doftanei (n-am avut aparatul la mine sa-i fotografiez cum inotau in acvariu), am ales doi pastraviori de cca 500 g, de lene am preferat sa ii iau curatati, de obicei imi place sa curat pestele, n-am nici o ''greata''.... Apoi...

Macrou la cuptor cu sos de mustar si capere

In Peste la 29 Mar 2018

Mai intai am decongelat macroul, l-am curatat de intestine, apoi l-am portionat in bucatele potrivite. Am pus bucatelele de macrou intr-un vas de yena, am presarat sare si ulei de masline si am adaugat apa, am dat vasul la ciuptor pentru cca 35 min, la foc mediu. Separat am amestecat mustarul,...

Saramura de scrumbie

In Peste la 14 Aug 2017

Mai intai, se pregateste gratarul, aici s-a ocupat maestru de ceremonii Vali, ca eu aveam alta treaba, nu ca nu m-as pricepe, dar intr-o familie e bine sa te ajuti unul pe altul.....pentru ca am avut la congelator scrumbia, am scos-o cu o zi inainte si am lasat-o in frigider sa se dezghete incet,...

Pastrav cu frigarui de legume

In Pastrav la 27 Iun 2017

Mai intai, mergem si ''pescuim'' pastravul din bazinul de la piata, apoi il curatam crestandu-l pe burta, il spalam bine si-l stergem cu un servetel, apoi ii presaram sare si piper. Apoi ne apucam de frigarui, spalam legumele, le taiem bucatele potrivite, ciupercile le lasam intregi pentru ca...

Salata cu scrumbie marinata

In Peste la 24 Mar 2017

Mai intai, punem cartofii in coaja, la fiert, dupa ce au fiert, ii curatam si ii lasam sa se raceasca bine. Taiem ceapa verde mai marunt, cu tot cu frunze, scrumbia marinata o taiem bucatele mai mici, avem grija sa scoatem bucatele de oase din sira scrumbiei. Intr-un castron, punem cartofii...

Rondele de macrou cu usturoi si lamaie

In Peste la 3 Dec 2016

Lasam sa se dezghete pestele, il crestam pe burta si scoatem matele, apoi il spalam bine si-l taiem rondele, presaram sare peste rondele. Separat, radem lamaia, o curatam de coaja si apoi o taiem bucatele mici si le punem intr-un castron. Separat, curatam usturoiul si-l zdrobim, apoi il amestecam...

Saramura de hamsi

In Peste la 6 Oct 2016

Mai intai curatam de intestine hamsiutele, le spalam si le lasam sa se scurga de apa. Apoi punem hartie de copt in tava de la aragaz, presaram sare grunjoasa si asezam hamsiile precum soldatii, in formatie, bagam tava la cuptor si le lasam 20-25 minute, cat sa se coaca, apoi scoatem hamsiile si...

Macrou la cuptor cu morcovi si cartofi

In Peste la 11 Ian 2016

Curatam pestele, avem grija sa scoatem si branhiile, presaram sare si-n interior si pe exterior. Separat curatam morcovii si cartofii si ii taiem rondele mai groase. Intr-o tava punem hartie de copt, asezam morcovii si cartofii, presaram putina sare , apoi asezam pestele, taiem rondele de lamaie,...

Mixt de peste prajit in tuci

In Peste la 19 Dec 2015

Dupa ce am dezghetat pestele, ca l-am avut la congelator, ca doar nu ma duceam la Dunare-Marea Neagra sa-l pescuiesc la ora asta........l-am portionat, apoi l-am lasat sa se scurga bine de apa si l-am tavalit printr-un amestec de sare, malai si faina.Am pus tuciul pe foc, l-am lasat sa se...

Salata cu pastrav afumat

In Pastrav la 19 Sep 2015

Mai intai curatam cartofii si morcovul,apoi cartofii ii taiem cubulete potrivite iar morcovul rondele.Ii punem la fiert in apa cu sare,dupa ce au fiert ii scurgem de apa si ii lasam sa se raceasca.Cat se racesc cartofii si morcovii,pregatim maioneza ( nu mai dau detalii,fiecare isi pregateste...

Crap prajit cu mamaliga si usturoi verde

In Crap / Caras la 27 Apr 2015

Mai intai asteptam sa crape crapul,ca era viu si misca. N-a murit pana am ajuns acasa, asa ca am fost nevoita sa fiu kilaroasa si i-am dat una-n capatana. L-am curatat de solzi, l-am spintecat pe burta si i-am scos maruntaiele, am constatat ca este un EL, avea lapti, buni si aia la prajit....

Hamsii prajite

In Peste la 8 Sep 2014

Mai intai curatam de intestine pestisorii, apoi ii spalam si ii lasam sa se scurga de apa, le dam un praf de sare si ii trecem prin faina si malai, amestecate. Incingem o tigaie in care punem ulei si asezam pestisorii la prajit, ii intoarcem pe o parte si pe alta sa se rumeneasca. Ii scoatem pe...

Crap la cuptor in crusta de sare

In Crap / Caras la 28 Iun 2014

Mai intai am ''inecat ''pestele ca sa moara,sa nu-l sinucid eu......tot a mai miscat nitel cand am bagat cutitul.......Crapul nu se curata de solzi,se scot branhiiile si intestinele,in asa fel incat sa nu crestam burta.Dupa ce l-am curatat de intestine,am scos osul care amaraste,daca ramane...

Baby hering cu mujdei si mamaliga

In Peste la 13 Apr 2014

Lasam la dezghetat pestele,il curatam ,spalam si presaram cu sare.Intr-o farfurie amestecam faina,malai si putina sare.Pestele il punem pe un servet sa  absoarba apa si apoi ii trecem prin amestecul de faian si malai.Incingem uleiul si asezam pestele in tigaie,prajim pe ambele parti pana se...

Macrou cu lamaie si legume

In Peste la 14 Dec 2013

Macroul se dezgheata ,se curata ,se spala si se lasa la scurs intr-o sita.Apoi se sareaza si pipereaza,se unge o tava cu ulei ,se aseaza bucatile de macrou,in fiecare macrou se pune o felie de lamaie. Deasupra lor turnam putin ulei si o cana de apa si dam tava la cuptor aproximativ 40 min la...

Macrou la cuptor cu lamaie

In Peste la 21 Aug 2013

Macroul se prinde (aviz pescarilor amatori) sau se cumpara, se curata de intestine, se spala bine si se taie in rondele. Rondelele de macrou se sareaza, se aseaza intr-o cratita, se adauga boabe de mustar, piper, ulei de masline si o cana cu apa. Se da la cuptor cca 30-40 minute. Cand este...

Peste din Marea Nordului facut pane

In Peste la 18 Aug 2013

Se prinde pestele, se curata foarte bine de solzi, se taie pe burta si se scot maruntaiele, apoi cu o foarfeca taiem aripioarele, ii scoatem sira spinarii si-l portionam, au iesit 7 bucatele. Inainte sa-l taiem il invelim intr-un servetel care sa absoarba apa. Pregatim apoi ouale cu sare, piper...

File de somon la cuptor cu legume

In Somon la 2 Apr 2013

Pentru inceput am spalat fileurile ,apoi le-am condimentat bine si i-am pus intr-un castron,un fileu,o felie de lamaie,iar fileu,lamaie pana terminat fileurile si le-am lasat 2 ore la frigider.In tava am turnat uleiul,am asezat fileurile si peste ele am turnat sucul de lamaie si o cana de apa.Am...

Merluciu pane cu lamaie

In Peste la 26 Ian 2013

Lasam la dezghetat pestele, il punem pe un servet sa absoarba apa, il saram. Batem ouale bine, punem sare si piper, adaugam laptele si apoi faina, amestecand bine sa nu facem cocoloase. Trecem pestele prin faina, apoi prin ou si il punem la prajit in tigaia bine incinsa. Se serveste cu lamaie...

Saramura de caras

In Crap / Caras la 14 Ian 2013

Se prinde carasul,se curata bine,atentie sa scoateti osul acela de la  imbinarea trunchului cu capul,pentru ca este amar.Se sareaza se incinge discul se pun la fript.Dupa ce s-au fript se toarna apa rece peste ei se taie ardei iute si se mananca cu mamaliga. Sa aveti pofta  si fir...

Afisate 1 - 28 din 28 retete
Horosmopul tau de astazi:

Leu

Sunteţi sportiv şi o să alergaţi puţin în dimineaţa asta. Sper să scoateţi un timp bun, pentru că domnul cu bâta vine puternic din spate.

Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

Tort cu crema de capsuni

pe 04.05 la 20:15

Limonada a la Cleme - reteta racoritoare si plina de vitamine

pe 02.05 la 20:10

Carrot cake reteta de tort de morcovi cu crema de branza

pe 02.05 la 14:02

Plăcinte cu carne - aperitiv gustos cu carnea rămasă

pe 02.05 la 11:25

Tiramisu la pahar cu cozonac - Rețeta unui desert ușor și delicios