Cateva uleiuri sanatoase pe care sa le avem in bucatarie (I)

Postat de Adinuta in Alimente pe 18 Dec 2011, 23:00

Articol pe placul a 8 bucatarasi
comenteaza

Uleiul de masline si cel de floarea soarelui sunt ingrediente esentiale intr-o bucatarie pentru ca sunt foarte versatile. Insa alegerile sanatoase sunt mai numeroase si ne putem bucura de diversitatea pe care ne-o ofera natura.

Ulei de avocado

Este un ulei bogat in acizi grasi monosaturati si in vitamina E. Are un punct de ardere foarte ridicat (271 grade C), de aceea poate fi folosit la prajeli. Are o aroma delicata si este si un bun conducator al altor gusturi. Este folosit si in cosmetica, fiind foarte usor absorbit de catre piele.

Ulei de migdale

Contine acizi grasi monosaturati ce ajuta la reducerea colesterolului. Se recomanda a fi folosit in dressing-uri si marinate. Foloseste-l ca dip pentru feliile de mar sau pentru o salata cu mere si rucola.

Ulei de rapita

Contine acizi grasi monosaturati si omega 3, ambele ajutand la reducerea riscului de diabet si aparitiei bolilor de inima. Neavand un gust puternic, poate fi folosit la numeroase retete, in special la prajit.

Ulei de seminte de in

Este bogat in omega 3 si este indicat la salate si mancaruri reci. A nu se folosi la prajit.

Uleiul de alune

Este si el bogat in acizi grasi monosaturati. Este foarte gustos cu legume preparate la aburi, in salate sau sosuri, avand o aroma foarte placuta, specifica. Da o savoare deosebita si legumelor coapte. Incearca-l peste broccoli prajit.

Uleiul de masline

Contine acizi grasi monosaturati, dar si compusi anti-inflamatori care pot reduce riscul bolilor de inima, al diabetului si durerilor artritice. Este potrivit si la copt sau sotat. Uleiul extra-virgin este mai aromat si este foarte bun pentru sosuri sau stropit peste legume si alte mancaruri.

Ulei de susan

Are acizi grasi monosaturati. Poate fi folosit in sosuri, dipuri si poate da o nota deosebita unor legume simple, inabusite. Este ideal in retetele asiatice. Poate fi folosit si la stir-fry.

Uleiul de floarea soarelui

Contine acizi grasi monosaturati si are avantajul de a putea fi folosit la tot felul de retete, la prajeli, sosuri sau dressinguri datorita gustului sau neutru si temperaturii destul de ridicate de ardere.

Ulei de nuci

Este o sursa buna de omega 3. Este foarte bun peste legume coapte sau facute la aburi, dar si ca dressing pentru salate, atat de legume, cat si de fructe.

Foto: gfefoods.com

Comentarii (9)

19.12.2011, 13:33

19.12.2011, 14:47

20.12.2011, 22:22

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

Cu mucii-n fasole?

Trei vibraţii scurte cu ecoul din blatul mesei au dat startul soneriei telefonului meu. Desigur, când pleacă în forţă The Second Waltz (Shostakovich) parcă nu-ţi vine să răspunzi din prima, ai lăsa melodia ...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

TOP
utilizatori

7490 puncte

6130 puncte

5470 puncte

5280 puncte

4620 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

GĂTIM, RÂDEM
ȘI GLUMIM, PE:

Briose cu ciocolata
  • 27

    D

  • 28

    L

  • 29

    MA

  • 30

    MI

  • 01

    J

  • 02

    V

  • 03

    S