De ce nu putem

Postat de Mutulica in Bucataras in oras pe 30 Aug 2012, 13:15

Articol pe placul a 11 bucatarasi
comenteaza
De ce nu putem

Ne pregatim sa plecam  in  concediu . Ne-am trezit din nou cu noaptea in cap deoarece trebuie sa luam in calcul drumul pe care il avem de parcurs pana la Caciulata .Vom folosi serviciile CFR-ului si stim prea bine ca ce scrie in mersul de tren , ca atatea  alte lucruri scrise chiar cu litere de aur , sunt doar niste povesti .

Plecam  dis de dimineata  si , teoretic   , am pierde timpul doua ore in Gara de Nord pana sa putem lua  trenul   care ne va duce la Caciulata . In mersul trenurilor este trecut si un  tren care ne-ar permite sa plecam la o ora rezonabila dar nu ne permit sa-l folosim  cei care vegheaza ca societatea de transport  , inca de stat dar sigur falimentara  , sa mearga pe drumul bine stabilit atunci cand  cei ce ne conduc si-au impartit sferele de influenta  .

In  tronsonul  de cale ferata  pe care il vom strabate  , poate cel mai important pentru economia acestei tari ,  s-au aruncat multi ani  ca intr-o gaura neagra  sume imense de bani . Cu ce folos ? Inainte de a fi ”modernizata”  aceasta linie de cale ferata   , viteza medie a trenurilor era mai mare si transportul era mai sigur .  Drumul spre principala poarta a tarii  , Portul Constanta ,  a devenit un calvar inca din perioada lucrarilor de modernizare si acest cosmar pare sa se permanentizeze . Marii transportatori au inceput sa ia in calcul folosirea unor rute care sa ocoleasca acest pamant blestemat locuit de o populatie care nu pierde nicio ocazie de a fura  , chiar daca este vorba de propria caciula .

Daca intrebi guvernantii  , afli ca de vina este faptul  ca nu s-a privatizat  ,  in beneficiul lor si a celor ce-i sponsorizeaza  ,  tot ce poate fi rentabil .  Daca intrebi constructorii , afli ca de vina sunt guvernantii care nu aloca la timp sumele necesare si nici nu sunt in stare sa faca niste proiecte coerente  dupa care sa se ghideze cand incep lucrarile . Nu stiu cum se face , dar sumele sunt mereu actualizate si depasesc  intotdeauna devizul de lucrari . Daca intrebi beneficiarii  , afli ca de vina sunt constructorii  desemnati de politicieni dupa chipul si asemanarea lor : hoti si incompetenti . Daca intrebi politia T.F. ,  descoperi ca de vina sunt  hotii  . Si credeti-ma ca stiu bine politaii  cine  sunt vinovatii chiar daca pe unii nu i-au vazut niciodata la fata sau chiar daca pe altiii ii au in agenda telefonului fara niciun folos  . Pentru bunul mers al lucrurilor .  Totusi  ,  nu e bine sa-i intrebi pe cei care lucreaza in mediile care au tangenta cu acest blestemat tren de calatori pentru ca te vei trezi agresat de energii negative emise de bietele personaje  stresate  ca se va gasi cineva care sa strice  bunul mers al lucrurilor .

Indiferenti la  intarzierea demna de caile ferate indiene  cand am ajuns in Gara de Nord eram veseli    ba chiar consideram calatoria noastra foarte reusita  . Faimoasa Sageata care ne-a transportat spre meleagurile Olteniei ne-a facut sa ne simtim ca in razboaiele  civile cand nu numai ca nimic nu mai functioneaza , dar si oamenii sunt innebuniti  ,  salbaticiti si incurca treburile . Trenul a fost garat cu doar cincisprezece  minute  inainte de ora plecarii si calatorii neinformati si necivilizati s-au imbulzit la clasa intai desi aveau bilete la clasa a doua  . S-au intors pentru a-si gasi locurile  si s-au intalnit cu cei care vroiau sa ajunga la locurile lor  aflate la clasa intai . Ambuteiajul creat a fost demn de bancurile cu olteni . Cu cat situatia devenea mai incurcata cu atat nivelul adrenalinei crestea si-i facea  pe bietii calatori sa se comporte haotic  sau sa nu mai respecte nicio regula . De sub subtirea pojghita de civilizatie au iesit repede  la suprafata instinctele primare .  Cu doua  minute inainte de plecarea trenului am decis ca e cazul sa uitam ca suntem oameni si sa ne imbulzim pentru a putea intra in tren inainte de a se inchide usile . Am avut nevoie  de  cincisprezece minute  ca in comediile absurde pentru  a parcurge  cei patru metri  care ne desparteau de locurile noastre  . Acestea erau  bineinteles deja ocupate  desi  oamenii respectivi  aveau  alte locuri pe care nu i-a impiedicat nimeni sa le ocupe  , dar cine-i prost in Romania sa respecte regulile ?

Calatoria cu trenul mi s-a parut intotdeauna speciala si cred ca farmecul ei este de neegalat  . Ce te faci cand trebuie sa treci pe langa  “suburbiile” Micului Paris” in care pana si ce este construit   cu bani multi poarta  pecetea   prostului  gust  ,  a lucrului facut fara cap  si  fara perspectiva zilei de maine ,  dupa principiul tiganului sau al beduinului  care ,  unde le obosesc picioarele  acolo isi ridica si ei corturile ? Si nu pare sa le pese ca nu sunt conditii pentru  asa ceva si   nici  ca nu se potrivesc cu peisajul . 

Oltenia este o zona departe de ce am invatat eu la scoala  pe vremea cand un  oltean celebru ne-a condus pe drumul construirii societatii socialiste multilateral dezvoltate .In ciuda a ceea ce se spune prin presa ca este  un ca un  desert  , de fapt verdele are o pregnanta  mult mai mare decat in prafuitul meu Baragan sau in galben –maronia Dobroge . Si totusi aici pare ca totul este guvernat de urmasii lui Suca , fiul lui Zapacitu . Desigur , seceta a facut ravagii dar nu pricep de ce naiba campurile arata precum hainele lui Porojan . Petice cultivate cu te miri ce ,  aruncate la intamplare pe o campie manoasa care este  haotic  exploatata pentru a se ajunge la zero profit plus datorii . Ici –colo rasar mici  culturi  bine intretinute , unele fiind lucrate chiar de tarani  si nu  de vreo intreprindere agricola  . Am observat si in  tren ca nu toti oltenii sunt niste prostanaci inapoiati  cu coatele ascutite . Marea lor problema consta in faptul ca tontii iau initiative in timp ce desteptii stau deoparte si asteapta rabdatori sa-si dea seama si Suca al lui Zapacitu ca nu e bine ce face  . Tinutul arata ca dupa bombardament . Locurile  par parasite in graba     dupa  ce s-a luat tot ce parea a fi valoros  . Daca as fi strain de tara asta nici macar nu m-as da jos din tren ...

Calatorii s-au obisnuit unul cu altul  , au uitat  de stresul imbarcarii si au redevenit oameni . Incep conversatiile si inevitabil se ajunge la politica .

”-Noi il vom vota tot timpul pe Mazare ! - Pai a distrus pana si plaja Modern ! - Ce ma intereseaza pe mine ce face el cu plaja , atata timp cat imi da un pui , un litru de ulei , un kil de zahar , si un kil de faina ?- Daaa ?” , se inmoaie protestatara ...”-Inseamna ca-i pasa de oameni si are grija de ei . Merita sa fie primarul Constantei !  -Cel mai bine a fost pe timpul lui Ceausescu ! ” , intra din nou in prim plan fericita pensionara   beneficiara a generozitatitatii lui Mazare  . ”-Toata lumea  avea servici si casa  !  Dupa revolutie toti au furat  !Si noi am face la fel” ( De parca implozia socialismului nu s-ar datora tot hotiilor practicate de majoritatea romanilor) .” -Numai Mazare ne-a dat ceva si o sa-l votam mereu  . Pacat ca nu mai vrea sa fie primar dupa ce termina mandatul asta ”(Si-o fi facut suma si are pregatita vizuina unde o sa se ascunda cand se va destepta prostimea ) .

Ce populatie primitiva ! Si-au vandut copiii si nepotii pentru cateva lucruri de nimic platite de fapt tot din banii  lor . Prefera sa stranga in brate puiul  primit de la Mazare in loc sa-si imbratiseze copiii  si nepotiii plecati sa-si castige traiul prin te miri ce colt al lumii . ” – De ce vreti sa primiti ceva moca si nu vreti sa munciti pentru acel lucru ? -N-am muncit toata viata ? ” , intervine salvator si in surdina sotul care o insoteste  la  ghiseul care imparte falsele pomeni  unde se bulucesc fericitii votanti ai lui Mazare... Campia Olteniei este biciuita de soarele nemilos si  pentru un moment picoteala domoleste spiritele . ..

Dupa o perioada de acalmie descoperim ca necesitatile fiziologice ne pun probleme insurmontabile .Trenul este conceput pentru navetisti  ,  deci pentru distante scurte si are doar un singur veceu si acela ecologic . Scrie cu markerul pe unul dintre pereti  sa nu se arunce hartie in veceu dar cine are timp sa citeasca atunci cand necesitatile-i  dau ghes  ?  Ecologica masinarie s-a blocat si isi refuleaza continutul . Mirosul devine insuportabil pe o raza de trei metri . Este un tren  in care  se imbulzesc 200 de oameni  desi are 130 de locuri . Din acel moment am refuzat sa beau apa sau sa mai mananc pentru ca eram disperat de imposibilitatea de a-mi satisface vreo necesitate  fiziologica si de probabilitatea de a ajunge intr-o situatie penibila . Nu-i mai bine la japonezi unde  nu se deschide usa veceului daca cel care l-a folosit nu il lasa la fel  cum l-a gasit ?

 Strabatem in continuare Oltenia  parjolita de hotie  si prostie mai rau decat de seceta . Ploaia torentiala venita peste campia Olteniei   dupa o indelungata perioada de seceta  va  salva recolta de cucuruz , vorba unui  oltean celebru .

Caracalul pare sa fie  locul de nastere a  poporului roman . O fericita posesoare a unui bilet fara loc intr-un tren care nu are conditii pentru astfel de bilete  spune cu satisfactie ca senzationalul soricel a devenit cetatean de onoare al orasului .  Nici nu-i de mirare . Aici s-a rasturnat caruta cu prosti . De aici a inceput totul !  …

De ce nu putem ?...

Un horcait declansat de o apnee in somn  imi intrerupe visul  si ma ridica in fund , lac de transpiratie si cu inima batand ca toba unei  orchestre simfonice . Sunt  socat de sunetul inestetic pe care l-am scos  . Mi-a explicat un doctor ca varsta  ne slabeste muschiul laringelui care , in urma presiunii exercitate de aerul expirat incepe sa intre in vibratie … Este  ora 4 30 , este  inca intuneric bezna dar noctambulul  de altadata nu  mai poate sa doarma . Ies pe balcon si vad un stol de rate care trec grabite pe deasupra  hotelului  … Ce locuri de vis ! Defileul Oltului , padurea  , manastirea Cozia  unde isi dorm somnul de veci un intemeietor de tara , Mircea cel Batran si  mama  lui  Mihai Viteazul . Ceausescu , pe care trebuie sa incetam a-l demoniza   si  sa-l asezam acolo unde ii este locul  , fara sa-i uitam marile erori si excese  , a avut ambitia de a regulariza Oltul pe intregul sau curs si de a  a-i folosi  potentialul energetic .    

Mana omului si-a facut simtita prezenta si nu intotdeaunda a avut o influenta  pozitiva  . Stricam putinele lucruri bune pe care stramosii nostri au reusit cu chiu cu vai sa  ni le transmita … Amenzile   nu au  un rol educativ si nici nu-i descurajeaza pe romani  . Pedepsele  ce se aplica celor care distrug minunile create de Dumnezeu si de om   vor  avea efect doar daca ele  vor afecta nu numai faptasul ci si doua  generatii de urmasi   . De-abia  stranepotii  vor  fi  persoane  responsabile !  Nu are rost sa ne facem iluzii . Evolutia  omului este un proces laborios   . Este nevoie de timp pentru a asimila unele obiceiuri si informatii . Este nevoie de suferinta  pentru ca nu poate exista disciplina liber asumata fara o suferinta  prealabila ...    

 Candva eram un noctambul  si atrageam criticile parintilor mei matinali care ma considerau un puturos desi eu am o putere de munca mai mare decat a amandurora la un loc . Numai ca nu sunt indemanatic ca ei si nu mi-a stat in fire sa ma trezesc    cand soarele nici n-a rasarit . Ma culcam dupa miezul noptii si nu dormeam mai mult de sase ore dar ei nu aveau de unde sa stie  . In copilarie citeam cu lanterna aprinsa sub plapuma iar cand am crescut nu intrau in camera mea  decat daca aveau chef de scandal …

Cu toate astea  ,  dupa zece ani in care viata m-a obligat sa ma trezesc inaintea cocosilor , acum si in concediu am nevoie de o saptamana pana cand firea mea de noctambul  se impune asupra obisnuintei . Dar daca mii de ani as fi fost silit sa fac ceva impotriva firii mele ? Nu ar fi devenit obisnuinta o a doua natura ? Nu m-as fi impotrivit mai ceva ca un  catar daca cineva ar fi incercat sa ma aduca pe calea specifica resorturilor  mele  interioare  ?

 Solutia iesirii din perversiunile si viciile care ne distrug consta in crearea unui cadru existential care sa ne permita sa fim noi insine . Incet-incet  ne vom regasi si adevarata noastra fire va iesi la lumina din strafundurile sufletului nostru unde s-a adapostit  alterata de proastele obiceiuri capatate  in mileniile in care am mimat  adoptarea impropriilor  sisteme politice si economice ale celor care ne-au subjugat .

Nu trebuie sa fim idealisti ! Multi dintre noi nu vor sau nu pot  .  Unii nici nu vor si nici nu pot  . Mai toate  religiile ,  ideologiile si mai toti politicienii ne vorbesc in gura mare despre iubirea aproapelui si uita sa ne spuna cate secole s-au casapit   adeptii lor  in numele acestei iubiri  cand de fapt tot timpul a fost   vorba doar de impunerea unui mod de viata convenabil  temporarilor  stapani ai  lumii .

 40 de ani  Moise s-a facut ca rataceste prin desert  ! Cel putin doua generatii au pierit(alta era speranta medie de viata si varsta la care erau conceputi copiii ) , timp in care si-a hranit poporul cu “ mana cereasca” pe care numai el o putea procura  . Deci  , profetul  distribuia ratiile dupa reguli numai de el stiute . Supravietuitorii acestor 40 de ani de  ratacire departe de influente exterioare  nefaste    impusi  de cel care-i calauzea pe evrei  prin desert   au fost niste oameni capabili sa  se dezbare de  metehnele capatate in  lunga perioada de robie in Egipt care le  pervertise caracterul  . Anii grei ai exodului au oferit premisele  unor  lectii dure ce au  permis supravietuirea numai a celor  care puteau  sa inteleaga si sa aplice invataturile lui Moise  !  

  Ati inteles  de ce nu putem  ?  Ati inteles de ce nu cred ca este necesar sa iesim  imediat in strada pentru a schimba un sistem  putred care naste si  promoveaza  hotii , lenesii , nulitatile ? Ati inteles de ce  este antinational acest sistem care ne   perverteste pe toti cu false pomeni si ne rasplateste supunerea sau tacerea dandu-ne la schimb o  precara siguranta materiala dependenta de "pactul cu diavolul" ?   

Daca ati inteles  ,  puteti sa aplicati aceasta lectie  propriei  voastre persoane  ?  Suma tuturor eforturilor individuale va fi egala cu valoarea noastra ca popor . Produsul acestor eforturi se va putea numi natiune  numai daca vom  deveni  constienti de propriul nostru destin !

Corul sclavilor

Dor de ţară ne-avântă departe

Zboară lin spre-nsoritele plaiuri,

Unde blânde-adieri parfumate,

Scaldă munţii şi cerul senin,

A Iordanului vale salută,

Şi străvechile ziduri azi sfărâmate,

Mândre Sion, tu, ţară pierdută,

Plângem toţi pribegi al tău destin.

Acordaţi a profeţilor harpă,

Care-ascunsă în sălcii stă mută

Amintind strălucirea trecută,

Unei vremi ce demult ne zâmbea.

Cântă harpă a noastră durere,

Plângi în strune a robilor soartă

Sau revarsă în inimi putere

Suferinţa s-o ştim a-ndura

Noi să ştim a-ndura.

 

Comentarii (12)

30.08.2012, 16:32

"Prefera sa stranga in brate puiul primit de la Mazare in loc sa-si imbratiseze copiii si nepotii plecati sa-si castige traiul prin te miri ce colt al lumii".
Bravo.

30.08.2012, 19:40

am citit o parte, ma mai intorc si citesc si restul ca scrii bine ce scrii!

01.09.2012, 17:39

interesant

Adauga comentariu
  • zambet
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)
Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

TOP
utilizatori

Constelatialeu

4384 puncte

laura_n

2312 puncte

Rocsi

1691 puncte

bucatarasa

1554 puncte

Caty

1318 puncte

CONTACT

Contact

Bucataras.ro
[email protected]

 
Paste cu sos Gorgonzola și mușchi de vită

 Am preparat o delicioasă rețetă de Paste cu sos Gorgonzola și mușchi de vită.

citeste mai mult
Paste cu sos Gorgonzola și mușchi de vită
Legenda romantică a brânzei Gorgonzola
Povestea brânzei Gorgonzola este împletită cu o legendă plină de romantism, întâmplări neașteptate și, desigur,... citeste mai mult
Legenda romantică a brânzei Gorgonzola