Sharm-El-Sheikh (Egipt)

Articol pe placul a 12 bucatarasi
comenteaza
Sharm-El-Sheikh (Egipt)

Continuam azi cu partea a 2-a a Egiptului. Am lasat Cairo cu vizitele de la minunatele locuri si mergem sa ne relaxam la Marea Rosie. Am parasit Cairo cu masina, asa am putut sa vad o parte din drum care de fapt era mai mult desert dar vroiam sa vad cum e in realitate caci doar in filme vazusem ! Si mi-a placut chiar  daca nu erau multe de vazut, dar m-am simtit parte din film ! :)

Am inceput calatoria seara ptr ca in timpul zilei, chiar si cu aer conditionat, era de nesuportata caldura torida a soarelui ! Singurul lucru de care mi-a parut rau, e ca dupa o noapte de mers, cca 6 ore, ajunsesem la o bifurcare care un drum mergea spre Muntele Sinai, acolo unde se afla vestita Manastire Sf. Caterina, dar eram atat de obosita incat vroiam sa ajung mai repede la Sharm-El-Sheikh, locul visat de mine ptr a ma relaxa ! In drum am trecut si pe langa Canalul de Suez, un canal facut de catre oameni, multi dintre ei fiind de diferite origini la acea perioada, italieni, greci, francezi…straini care dupa ce s-a terminat canalul de construit, Naser, conducatorul de atunci a Egiptului, i-a alungat din tara doar cu cat aveau pe ei, nu le-a dat nici macar sansa de a isi lua lucrurile lor, chiar daca majoritatea dintre ei s-au nascut acolo, unul dintre ei fiind si sotul meu, familia lui si el, nascandu-se in Egipt, trebuind sa paraseasca tara in jurul anului '70. Acest canal a fost construit ptr a ajuta flota maritima comerciala, de a trece din Marea Mediterana spre Africa si continuand spre Asia, calatorii care pana atunci durau multe luni facand ocolul Africii ptr a ajunge in Asia.

Cand am fost eu in Sharm-El-Sheikh, era la inceput de ‘’drum’’ aceasta statiune, inca nu erau foarte multe hoteluri, se construiau, acum a devenit una dintre cele mai cunoscute, chiar si intalnirile sefului de stat, se tin in aceasta statiune. E foarte frumos, un desert la malul marii, cu turisti starini, in general italieni si englezi, acestia din urma chiar lucrand pe perioada sezonului, sezon care tine cca 6 luni ! M-am cazat la un hotel foarte frumos, foarte curat, o camera imensa, ca un apartament, cu tot necesarul si pretul era accesibil la acel timp, 50$ pe zi ptr ceea ce oferea ! Avea si piscina care nu am folosit-o pana cand am tras o sperietura de pomina ! Intr-o zi, am ales sa merg cu un vaporas intr-o excursie la o insula de corali, cam 10 km distanta de mal, ptr a face diving si snorkeling. Mi-am pus echipamentul si am sarit si eu in apa ca toti ceilalti, langa reciful de corali, minunat, de un alb imaculat, de o frumusete care nu o pot descrie, neavand voie sa urcam pe el si nici sa rupem, ceea ce era logic, daca toti turistii ar fi facut asa ceva, acum nu ar mai fi existat aceasta minunatie, care era foarte mare, poate in jur la 100m patrati ! Deci, sarind in apa, mi-am pus ochelarii si am inceput sa merg spre adancuri, dar mi-a trebuit doar cateva secunde sa revin la suprafata si sa inot spre vapor ! Cred ca atunci a fost cel mai rapid inot al meu !!!! De ce ?! Ptr ca apa era atat de transparenta incat puteam sa vad sute de metrii in jos, un abis din ce in ce mai inchis la culoare, cu pesti de toate culorile si marimile in jurul meu, m-am speriat, nu ma asteptam la asa ceva ! M-am urcat pe vas, zicandu-le de rusine, ca am o crampa la picior J, si am ales sa ma intind la soare ! In cateva secunde, pielea mea s-a uscat si a devenit alba, de la cat de sarata era marea ! De atunci, ptr tot restul sejurului meu, nu am mai intrat in mare, doar pe plaja, sub umbrela, caci era mai mult de 50C, si totusi am devenit foarte neagra, incat pielea mi se crapase de la soare si caldura, deci NU alegeti august ca vacanta in Egipt !

Cum mi-am petrecut restul zilelor acolo ?! Minunat! Intr-o seara, m-am inscris la o cina stil beduin in desert, ceva la care nici macar nu ma gandisem cum va fi! Ne-a dus pana la marginea desertului cu un miniautubuz, apoi de acolo ne-au luat cu camile, iar facand greseala sa nu iau o sticla cu apa, aducandu-mi aminte de un fragment dintr-o piesa de a lui Shakespear, ‘’Dau un regat ptr un cal’’! La mine era ‘’dau camila ptr o sticla de apa’’ !:) Am mers cu camilele cca 45 min, de amortisem, dar a meritat ! Cand am ajuns, m-a fascinat locul si decorul simplu dar atat de frumos ! Era seara, undeva in mijlocul desertului, un satuc de beduini, care locuiau acolo, in ‘’casute’’ ca niste corturi, fara usi, doar acoperite cu bucati de lemn si panza,la fel si pe lateral. Erau si cateva stanci pe care asezasera lumanari multe ( bineinteles nu aveau absolut deloc electricitate) incat dadea impresia ca te afli pe platourile de la Hollywood ! Cina se afla intr-un cort mare, avand pe jos covoare traditionale, cu mese foarte joase, cu perne pe post de scaune….Era o cina bufet, cu multe gratare si puteai alege oricat din fiecare, cand am intrebat ce mancam, mi-au zis ‘’incearca si vei afla !’’Asa am si facut, unele mancaruri le-am mancat cu placere, altele mi-a fost frica ! :) Am avut si bauturi traditionale, dupa care, beduinii (imbracati in hainele lor traditionale) au inceput sa cante, dar se vedea ca nu o faceau ptr noi, ci doar ptr ca asa simteau, o faceau din placere, si sa nu credeti ca aveau instrumente ! Foloseau diferite obiecte ‘’casnice’’ precum cutii din metal, tacamuri….stateau si cantau in jurului focului de tabara care il ridicase, foarte frumos, de neimaginat, imi pare foarte rau ca nu am la mine fotografiile, asa cum am zis in prima parte a articolului, nu aveam pe atunci aparat digital, dar voi incerca sa gasesc poze care sa asemene cu ceea ce am petrecut eu ! La sfarsitul cinei, a venit microbuzul si ne-a luat direct de acolo, nu am mai folosit camilele.

Ce altceva puteti face ?! Ei bine, eu am inchiriat aceste motociclete pe patru roti si am inceput sa alerg prin desert ! Ce  mi-a placut !!!! Am dat frau la andrenalina ! Dar obligatoriu trebuie tinuta o esarfa la gura si nas din cauza prafului !

Seara, poti merge de-a lungul statiunii, sa te opresti la o cafenea si sa fumezi din  ‘’Shisha pipe’’ ; ce inseamna ?! E un aparat cu apa, prin care trece tutunul inainte de a-l inhala, l-am incercat din curiozitate.  Se spune ca originea lui e din India si Persia(Iranul de azi). E o statiune care nu are nimic in comun cu partea araba, exista cazinouri, disco, statiuni balneo, cluburi de noapte, deci nu va veti simti ca ati fi intr-o tara araba ! In unele cluburi exista si ‘’Happy hour’’ ceea ce puteti consuma bauturi la jumatate de pret .

Aici puteti incerca faimoasa supa MOLOKHIA, foarte delicioasa, eu o pregatesc foarte des, dar bineinteles sunt atat de multe bucate de care nu te poti satura !!

Daca nu doriti sa mergeti cu masina, ceea ce inteleg ptr ca e foarte obositor, exista aeroport avand conectare cu Cairo.

Ptr mine 5 zile au fost de ajuns ptr relaxare si plus celelalte 5 zile de vizitat in Cairo, luand aceasta excursie, puteti imbina relaxarea cu istoria, nimic mai frumos !

Foarte important de retinut, chiar daca nu s-a anuntat oficial, din cate stiu, in zilele noastre, Marea Rosie e cam plina de rechini, acum cativa ani, fiind atacati mai multi turisti englezi, deci atentie !

Asa cum am zis, din pacate nu am fotografii, dar va voi incanta cu cateva poze luate de pe google.com