Bucataras hai hui prin China, via Zurich:)

Postat de Bucataras in Bucataras hai hui pe 23 Iul 2013, 17:43

Articol pe placul a 18 bucatarasi
comenteaza

Ne-am trezit cu noaptea-n cap. Pe la 4 dimineata, intr-o vineri, 19 iulie. O zi invaluita-n emotie si drum lung. Pe Otopeni am facut check in-ul inclusiv la cursa Zurich - Beijing si, la ora 6.40, aeronava Swiss Air isi lua lin zborul spre Zurich, unde aveam vreme de vreo 5 ceasuri de zabovit. La 9 si ceva, orasul elvetian ne intimpina cu o vreme frumoasa, numai buna de hoinarit. La 9.45 ne-am urcat din aeroport intr-un tren (statiile 4-5 / 13.8 franci elvetieni un ticket all-pass, valabil toata ziua) si intr-un sfert de ora am fost in gara centrala.

La 10 fix am iesit din gara cu un covrig delicios in mina (specialitatea casei), dar scump de-ti era mila sa-l si mainci (3,5 franci - aprox 10 lei). Daca ar fi sa caracterizez Zurich-ul in 3 cuvinte, acestea ar fi cu siguranta: linistit, curat, respirabil.

Zborul spre Beijing a durat mult. Aproape 10 ore. Aeronava mi s-a parut uriasa. Avea 8 rinduri de scaune, in 2 clase, business si economica. Fiecare pasager a primit cite o pernuta si o paturica moale, iar pe scaunul din fata avea un ecran si o librarie de muzica si filme la indemina pentru a-si omori timpul.

La Beijing era dimineata cind am aterizat, la aproximativ 17 ore din momentul in care iesisem pe usa casei noastre din Bucuresti. Paseam astfel pentru prima oara intr-o tara pe care o stiam doar din povesti cu comunisti, regim dictatorial si alte bla,bla-uri de acest gen: China.

Aeroportul din Beijing este imens si straluceste de curatenie. Are tot ce intilnesti si-n marile orase occidentale: duty-free-uri generoase, reclame peste reclame, sali de asteptare relaxante.

Ne-am intilnit cu soferul chinez ce urma sa ne duca la hotel. Nu stia nici macar sa salute in engleza, dar era zimbitor si prin semne ne-am inteles ok :). Am urcat in VW-ul Passat si am constatat surprinsi ca iesirea din aeroport se facea pe 3 benzi. Vreau 10 muncitori tundeau iarba, iar de pe o reclama Samsung, Jackie Chan zimbea tuturor.

In nici 3 minute eram pe o autostrada cu 5 benzi, directia centrul Beijingului. Era ora 7.20, iar poporul chinez era in miscare catre munca. Au fost momente cind am circulat bara la bara din acest motiv. M-am uitat in stinga si dreapta noastra, curios sa vad daca circula cu masini vechi si ce marca au acestea Am remarcat insa foarte multe masini bune, de la VW-uri la Mercedes-uri sau Audi. N-am putut sa nu remarc surprins si numarul mare de masini de politie, majoritatea VW sau Hyunday.

La ora 8 fix paseam in hotelul Capital din Beijing, un stabiliment ce l-a gazduit in istoria sa si pe presedintele american Nixon. Seamana cu Marriott-ul bucurestean. A durat cam o ora pina am primit camera, la etajul 10. A fost spatioasa, curata, la fel si baia. Am cazut amindoi lati in patul moale, nu inainte de a pune ceasul sa sune la ora 13.00. Asa a inceput marea noastra aventura in China. Beijingul, Xi'an-ul si Shanghaiul urmeaza sa ne gazduiasca zilele urmatoare …

Citeste si: Bucataras hai hui prin China: Beijing - ziua 1

• 1Prietenul de calatorie al bucatarasilor, Nikon D7000, a fost pus la dispozitie de www.f64.ro pentru fotografii cit mai reusite