Alimentatia ideala pentru Postul Pastelui - sfaturi despre nutritie oferite de doamna dr. Mihaela Gologan

Postat de Bucataras in Cu de toate pe 21 Mar 2016, 11:05

Articol pe placul a 10 bucatarasi
comenteaza

Doamna Dr. Mihaela Gologan este medic specialist in diabet, nutritie si boli metabolice, in cadrul retelei private de sanatate Regina Maria.

Doamna doctor ne va oferi periodic sfaturi de nutritie, de urmat pentru a duce o viata cat mai sanatoasa.

Astazi ne va vorbi despre alimentele pe care ar trebui sa le consumam in timpul postului Pastelui.

Dieta bazata pe vegetale ar tebui sa faca parte din viata noastra de zi cu zi. Insa, in aceasta perioada de pregatire pentru Marea Sarbatoare a Invierii, sunt multi care decid sa aiba o alimentatie exclusiv vegetariana.

Din punct de vedere nutitional, marea provocarea este de a aduce in dieta proteine. Carnea se inlocuieste cu leguminoase: mazare, fasole boabe, linte, naut, soia, care asociate cu legume si cu fainoase (paste, paine) aduc proteine complete, de buna calitate.

Produsele lactate se vor inlocui cu lapte de soia, tofu sau diverse lactate vegetale. Dintre cereale, quinoa se considera ca aduce proteine de calitate. Dintre legume, urzicile, ciupercile sau broccoli aduc si ele procente mici de proteine.

Grasimile in aceasta perioada vor fi exclusiv vegetale, foarte importante fiind cele din fructele oleaginoase: nucifere (nuci, migdale, caju, fistic), seminte (crude, nerpajite), masline, avocado. Grasimi de tip saturat putem gasi in untul de cacao sau de cocos, pe care le putem folosi in diverse preparate.

Este important de subliniat ca grasimile de tip trans, grasimi hidrogenate din margarinele industriale, sunt grasimi cu rol dovedit toxic cardio-vascular. Produsele procesate pentru perioada de post abunda in acest tip de grasimi.  

Inainte sa alegeti produse de tip cascaval vegetal sau pateu vegetal, cititi cu atentie etichetele si verificati calitatea nutritionala.

Glucidele reprezinta baza alimentatiei vegetariene: atat glucide complexe, din cereale sau cartofi, cat si glucide simple: din fructe si legume. Specifice dietei de primavara sunt verdeturile: sub forma de sucuri, salate (papadie, nasturei, leurda, ceapa verde, patrunjel), cat si gatite, in supe sau piureuri (urzici, spanac, loboda).

Putem asocia orice leguma cruda sau congelata: sfecla, morcovi, radacinoase, suc de rosii, ardei frumos colorati. 

Chiar daca oferta alimentelor este mai mica, munca in bucatarie creste, fiind foarte important sa se consume preparate simple, dietetice, pregatite mai mult in casa.

Cum mi-as pregati eu o zi de post: 

Mic dejun: 1 cana de lapte vegetal cu cereale de ovaz, seminte si fructe uscate

Pranz: supa de legume, orez integral cu ciuperci

Cina: salata de verdeturi cu fasole rosie

Gustari: fructe proaspete, 1 cana de compot, 1 sandvis cu magiun de prune sau cu pasta de avocado.

Sursa foto: clickpoftabuna.ro

Comentarii (3)

21.03.2016, 11:35

Interesant articol, si chiar reflecta realitatea. Multumim!

21.03.2016, 11:43

Un articol util!

21.03.2016, 20:41

Adauga comentariu
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

Fruct dorit, fruct promis

Fruct dorit, fruct promis

„Tot ce e bun în viaţă ori e imoral, ori ilegal, ori îngraşă”, cam aşa zice o zicală din secolul nostru. În general, lucrurile dorite , poftite, nu cresc pe oriunde şi nu se găsesc din abundenţă la tot pasul...

La gura sobei

La gura sobei

Nu de puţine ori am spus că-mi plac poveştile, căci, recunosc, recitindu-le, îmi aduc aminte de clipele în care copilăria se împărţea între fabuloasa lume a eroilor de pe alte tărâmuri ori din timpurile în...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

mihaelar63

7550 puncte

Rocsi

7000 puncte

katty

6540 puncte

mirela0911

5500 puncte

CONTACT

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

Prajitura sah la Cleme
  • 18

    MI

  • 19

    J

  • 20

    V

  • 21

    S

  • 22

    D

  • 23

    L

  • 24

    MA