Alimente energizante, recomandate pe perioada postului

Postat de Bya Ralu in Cu de toate pe 20 Mar 2012, 23:15

Articol pe placul a 7 bucatarasi
comenteaza
Alimente energizante, recomandate pe perioada postului

Pentru ca in post sunt interzise cu desavarsire carnea, ouale si lactatele, care constituie hrana de baza in cea mai mare parte a anului, persoanele care vor tine tot postul trebuie sa consume alimente bogate in proteine, carbohidrati, vitamine si minerale de care este nevoie atat pentru sanatatea organismului cat si pentru randament in activitatea de zi cu zi.

Fasolea, care prin compozitie contine fier si proteine, inlatura riscul de astenie si anemie. Atat verde cat si boabe, fasolea poate fi gatita in diverse feluri.

Ciupercile contin multe proteine, asa ca pot inlocui carnea si aportul ei nutritiv, cu succes. Din ciuperci se pot face sarmale, piftele, tocanita ori se pot adauga la alte mancaruri, supe, ciorbe, pilaf.

Pestele se poate manca in postul care sta sa inceapa de numai doua ori, pe 25 martie, de Buna Vestire, si in ziua de Florii. In cele doua zile de dezlegare la peste sa nu uitam de salata de icre de peste.

Mierea, o inegalabila sursa de energie pentru toate varstele, poate inlocui produsele de patiserie si cofetarie cu care ne-am tot rasfatat. Poate fi consumata ca atare, in ceai, cafea si sucuri naturale.

Fructele uscate, precum caisele, prunele, curmalele, smochinele ori stafidele sunt adevarate bombe energizante. Contin fibre, minerale si vitamine si potolesc si satisfac foamea de dulce care uneori da navala.

Nucile, migdalele, fisticul si alunele sunt satioase si hranitoare si pot inlocui oricand gustarea de la ora 11 sau pe cea de dupa amiaza, de la ora 5. Nu mancati insa, mai mult de o mana de fructe uscate pe zi, adica 50 de grame.

Laptele si iaurtul de soia pot inlocui pe toata perioada postului, produsele pe baza de lapte de vaca. Se pot consuma simple sau cu cereale integrale ori cu tarata de grau.

Pe durata postului, consumul de paine va fi oricum mai mare. De aceea se recomanda ca painea alba sa fie inlocuita cu painea integrala sau cea cu tarate.

Atentie! Vitamina B12 va lipsi din alimentatia persoanelor care vor tine tot postul deoarece se gaseste numai in produsele de origine animala. Carenta de vitamina B12 duce la oboseala, palpitatii, dificultati de concentrare. Se recomanda ca in aceasta perioada sa se ia un supliment de vitamina B12.

Sursa

Comentarii (6)

21.03.2012, 12:33

21.03.2012, 13:50

este bine de stiut

21.03.2012, 19:50

Adauga comentariu
  • zambet
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)
Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

Hotdog de casa

de Rocsi 9

ieri la 19:49

Fursecuri americane cu bucati de ciocolata reteta de Chocolate Chip Cookies

ieri la 14:47

Prajitura Red Velvet un desert elegant si delicios

ieri la 14:40

Reteta de hribi cu smantana cu usturoi, absolut delicioasa

pe 14.06 la 23:01

TOP
utilizatori

 Merisor

1100 puncte

Caty

1096 puncte

Rocsi

511 puncte

Valclaudia

300 puncte

RODIMUR

126 puncte

CONTACT

Contact

Bucataras.ro
[email protected]

 
Salată cu nectarine caramelizate și brânză gorgonzola

Răsfață-te cu o salată fresh și sofisticată, combinând nectarine caramelizate, brânză gorgonzola și... citeste mai mult

Salată cu nectarine caramelizate și brânză gorgonzola
Cum să recunoști un ulei de măsline de calitate
citeste mai mult
Cum să recunoști un ulei de măsline de calitate