Ce sa mananci pentru o inima sanatoasa

Postat de Adinuta in Bucataras eFeminin pe 8 Noi 2011, 09:00

Articol pe placul a 3 bucatarasi
comenteaza
Ce sa mananci pentru o inima sanatoasa

In societatea moderna tot mai multi oameni cad in capcana fast-food-ului comercializat de marile lanturi de magazine, fara a se mai gandi la problemele pe care produsele acestor localuri le cauzeaza, pe termen mediu si lung, inimii. Cei constienti insa de importanta sanatatii consuma constant alimente care protejeaza sanatatea celui mai important organ intern al corpului.

Ovazul

Ovazul face parte din categoria mai larga a cerealelor integrale, adica neprocesate. Practic, cerealele neprocesate contin mult mai multi nutrienti decat cele procesate, care raman albe, la aspect, in final. Fibrele din ovaz ajuta la scaderea colesterolului de tip negativ (LDL) raspunzator pentru problemele de inima. Ovazul se consuma cel mai bine dimineata, la micul dejun, cu lapte.

Vinul rosu

In moderatie (150/200 ml pe zi), consumul de vin rosu protejeaza inima, gratie antioxidantilor naturali prezenti, in special resveratrolul. Vinul rosu ajuta la o circulatie mai buna a sangelui prin vase. Recent, s-a constatat ca si tensiunea ridicata poate fi combatuta cu ajutorul unui pahar de vin rosu pe zi.

Spanacul

Ca multe alte legume de culoare verde, si spanacul este bogat in acid folic (vitamina B9). Iar acidul folic din organism reduce cantitatea de homocisteina, un compus care pune in pericol sanatatea inimii daca are o concentratie prea ridicata.

Migdalele

Grasimile mono si polinesaturate, sanatoase, sunt ingredientele de baza din migdale ce reduc colesterolul negativ si sporesc cantitatea de colesterol bun (HDL). Fiindca sunt insa calorice, este indicat a nu se depasi o cantitate de 50 de grame de migdale pe zi.

Somonul

Acizii grasi Omega 3 reprezinta ingredientul minune, confirmat de numeroase studii, care protejeaza inima. Omega 3 are mai multe mecanisme prin care face acest lucru, de la scaderea tensiunii si pana la prevenirea blocarii arterelor de sange. Doua portii de somon pe saptamana (o portie = 200 de grame) reduc cu 30% sansele de a avea un atac de inima.

Nu uitati - daca doriti o inima sanatoase inseamna ca trebuie sa fiti mai atenti la ceea ce mancati. Carnea rosie trebuie inlocuita cu cea alba (peste, pui), iar grasimile saturate  trebuie inlocuite cu cele nesaturate.

Articol in parteneriat cu euforia.tv

Recomandari electrocasnice

Comentarii (2)

08.11.2011, 11:41

10.11.2011, 20:43

deci aleg: vinul rosu,spanacul si poate ....migdalele

Adauga comentariu
  • zambet
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)

Portia de lumina

Mai aveti lumina?

Mai aveti lumina?

„Mai aveţi lumină”? Da, chiar, mai aveţi? Eu vă întreb asta pentru că am fost întrebat la rându-mi, dar nu într-o beznă de necunoaştere, ci în zorii unei zile ce taman se întrupa din lumina unei nopţi plină de lumină...

Fruct dorit, fruct promis

Fruct dorit, fruct promis

„Tot ce e bun în viaţă ori e imoral, ori ilegal, ori îngraşă”, cam aşa zice o zicală din secolul nostru. În general, lucrurile dorite , poftite, nu cresc pe oriunde şi nu se găsesc din abundenţă la tot pasul...

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI

Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

La Multi Ani,
Sărbătoriților de astăzi

TOP
utilizatori

oanapl

14800 puncte

Camelya

10120 puncte

Lau

Lau 9

8870 puncte

mirela0911

8470 puncte

CONTACT

Contact

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

Aperitiv biscuiti sarati
  • 23

    D

  • 24

    L

  • 25

    MA

  • 26

    MI

  • 27

    J

  • 28

    V

  • 29

    S

Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

Prajitura rapida cu capsuni si nectarine

de oanapl 5

ieri la 23:12

Tarta cu ciuperci, broccoli si telemea

de oanapl 5

ieri la 19:34

Cartofi franțuzești

de RODIMUR 1

ieri la 16:32