Mananca mai multe nuci si seminte pentru un creier sanatos si o mai buna dispozitie

Postat de Adinuta in Bucataras eFeminin pe 7 Dec 2011, 13:00

Articol pe placul a 8 bucatarasi
comenteaza
Mananca mai multe nuci si seminte pentru un creier sanatos si o mai buna dispozitie

Pot unele alimente sa ne faca mai inteligenti? Cercetarile arata ca nucile si semintele sunt ce avem nevoie pentru a stimula activitatea cerebrala si a avea o stare de spirit mai echilibrata. De la cele mai comune dintre ele cum ar fi nucile, alunele de padure sau de pamant, pana la cele cashew sau migdale, la seminte de bostan sau altele mai exotice, toate au beneficiul de a ne clarfica gandirea si de a ne pune intr-o dispozitie buna.

Daca vorbim de ele la propriu sau la figurat, nucile sunt intr-adevar alimente pentru creier. Se spune ca fiecare fruct si leguma are ceva din asemanarea unui organ din corpul uman si asa ne putem da seama la ce ne foloseste fiecare: rosia are de exemplu compartimente ca valvele unei inimi, feliile de morcov seamana cu un iris, avocado cu uterul femeii (este chiar recomandat pentru reglarea sistemului reproducator feminin), iar nucile bineinteles seamana cu niste creierasi, cu doua emisfere. Sunt compuse in proportie de 15-20% din proteine, contin grasimi omega 6 si omega 3, vitamina E si vitamina B6, fiind o sursa excelenta de nutritie pentru sistemul tau nervos.

Ca si in cazul Prozacului, potentialul antidepresiv al nucilor se datoreaza efectului serotoninei, substanta chimica din creier ce controleaza atat starea de spirit, cat si apetitul. Poti trata astfel consumand in mod regulat cantitati moderate de nuci o serie de afectiuni ca: insomnia, depresia, mancatul peste masura si alt comportament de tip compulsiv – evitand insa efectele secundatre ale meducamentelor

Ca si nucile, semintele de in ofera o alernativa la antidepresivele farmaceutice, care au de cele mai multe ori si efecte negative asupra organismului uman. Insa eficienta lor depinde bineinteles si de severitatea problemelor mentale de care suferim, pentru ca ele nu reprezinta un substitut acolo unde este nevoie de tratament de specialitate. La fel de eficiente sunt semintele de bostan sau floarea soarelor, iar partea buna este ca ele ne imbunatatesc si memoria. Sunt ideale in special pentru cei care nu consuma in mod regulat peste, pentru ca pot face rost de grasimi omega din aceste surse vegetale.

Alte alune care te ajuta sunt cashew. Ele sunt bogate in magneziu, care are functia de a „deschide” vasele de sange din corp, inclusiv pe cele din creier. Atunci cand sange bogat in oxigen circula catre creier, acesta functioneaza mai bine. Atunci cand privim in urma la istoria noastra ca specie, ne dam seama cat de importante au fost mereu aceste alimente mereu in dieta noastra.

Pana la 65% din alimentatia stramosilor nostri era alcatuita din fructe si legume, nuci, seminte si alte plante. Restul de 35% reprezenta vanat, sarac in grasimi saturate si bogat in acizi grasi de tipul omega 3. Sute de studii arata ca dietele bazate pe aceste alimente sunt si cele care reduc riscul mai multor tipuri de boli, previn obezitatea, cresc nivelul de energie, imbunatatesc starea de spirit si functiile mentale si incetinesc procesul de imbatranire.

Foto: thealkalinediet.org

Comentarii (8)

07.12.2011, 13:58

alea din cozonaci sunt de ajuns?

07.12.2011, 18:43

am auzit ca sunt bune semintele si nucile pentru sanatatea noastra

08.12.2011, 17:28

Ba daa, Ionutza dar cam cati cozonaci? adevarul e ca mi-e cam pofta de-o feliuta de cozonac de-al nostru

Adauga comentariu
  • zambet
    • :))
    • :)
    • :D
    • =D>
    • >:D<
    • :x
    • :-*
    • :S
    • >:)
    • :">
    • :((
    • :(
    • ;)
    • :P
    • =))
    • :-h
    • :-q
    • :-bd
    • <:-P
    • :-??
    • \:D/
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)
SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI
Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Trebuie să acceptați opțiunile privind protecția datelor.
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date.

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

Sunt de acord ca datele mele personale să fie stocate și folosite pentru a primi noutăți și oferte comerciale.
Vă asigurăm că informațiile dumneavoastră vor fi păstrate în siguranță și în orice moment vă puteți schimba opinia făcând click pe link-ul de dezabonare din subsolul oricărui e-mail pe care îl primiți de la noi.
Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

Chec aperitiv cu bacon, anghinare, ciuperci de pădure și castraveți murați

pe 24.06 la 21:01

Tartă cu vișine și nucă

pe 24.06 la 19:51

Chec aperitiv cu somon afumat și ardei copt

pe 24.06 la 18:21

Negresa cu fructe

de Caty 1

pe 24.06 la 14:21

TOP
utilizatori

Panacris

2550 puncte

Rocsi

2116 puncte

Catalina L

1825 puncte

Valclaudia

1578 puncte

MotanLaOale

1552 puncte

CONTACT

Contact

Bucataras.ro
[email protected]