Reteta mea de mic dejun integral

de Cristi Roman in Vegan / Raw vegan, 24 Iun 2011 | 11498 vizualizari

 

Pentru mine mic-dejunul este foarte important, poate cel mai important din toata ziua. In prezent cred ca in 5 zile din cele 7 ale saptamanii mic-dejunul meu este compus din cereale si seminte, plus lapte si miere. Si de aceea m-am decis sa va aduc astazi reteta mea pentru acest tip de mic-dejun.

 

INGREDIENTE

  • ovaz
  • migdale
  • lapte
  • miere
  • seminte dovleac
  • seminte in
  • goji berries
Portii: -
Timp de preparare: sub 15 minute

MOD DE PREPARARE RETETA Reteta mea de mic dejun integral:

De ce prefer sa-mi fac singur combinatia aceasta? Pentru ca amestecurile gata facute din magazine sunt pline de zahar si pentru ca nu stiu exact cum au fost amestecate, unde, cum, etc. Plus ca e placerea mea sa combin cu mainile si capul meu, decat sa le iau gata facute de o instalatie complet automatizata la capatul careia se afla un buton verde si un deget uman .

Si pentru ca asta fac de ani de zile: incerc sa transmit dorinta de a gati, de a ne juca cu ingredientele, de a face combinatii, de a testa, de a gusta, de a implica familia, copiii sau prietenii.

Intai amestec ingredientele uscate (migdalele le tai in 2-3 bucati cu cutitul), apoi torn laptele, apoi pun mierea, amestec si apoi las totul sa stea minimum 10 minute: ovazul trebuie sa se umfle putin, sa capete volum.

Vitaminele si nutrientii din mic dejunul meu

Ovazul integral -  este cereala cu cea mai mare concentratie de fibre, reduce colesterolul si reduce riscul aparitiei bolilor de inima; de asemenea, putina lume stie ca ovazul este singura cereala care contine proteine;

Semintele de in: bogate in fibre, acizi grasi Omega 3; sunt de ajutor persoanelor suferinde de cancer de san si de prostata; deasemenea sunt utile celor care sufera de diabet, stabilizand nivelul zaharului din sange; sunt bogate in proteine, vitaminele B1, B2, B3 si B5, calciu, magneziu si fosfor;

Migdalele: pline de carbohidrati si de vitamina E, dar si de calciu sau magneziu, ajuta impotriva anemiei si sunt utile foarte mult si femeilor insarcinate;

Semintele de dovleac: fierul este nutrientul vedeta aici, alaturi de proteine, zinc, cupru, potasiu;

Goji berries: 11 minereuri esentiale, 18 aminoacizi, 6 vitamine esentiale;

Cranberries (in romaneste le-am gasit fie rachitele, fie merisor – nu-mi suna bine nicio varianta) : vitamina C, potasiu, antioxidanti;

Caloriile acestei portii: aproximativ 700 (lapte 75 / seminte in 100 / ovaz 190 / dovleac 150 / migdale 150 / cranberries 70 / miere 20 / goji 30).

TIPS-URI

1

migdalele pot fi rupte in bucati mai mici;

Daca ti-a placut reteta noastra "Reteta mea de mic dejun integral" nu uita sa-i faci un review.

RETETA IN IMAGINI

COMENTARII (19)

PapaBun 1

11.07.2011, 17:07

Multumesc mult !

ArianaBala 1

16.07.2011, 20:42

Si eu mananc seminte si cereale la micul dejun.... adesea le combin cu iaurt si pt un plus de gust, cu fructe de sezon

filoo_hh 1

15.01.2013, 14:13

Cranberries sunt afinele

COMENTEAZA

CONCURS CULINAR - ARATA-NE CE GATESTI CU AJUTORUL CROCK POT SI NOI TE PREMIEM!
SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI
Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Trebuie să acceptați opțiunile privind protecția datelor.
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date.

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

Sunt de acord ca datele mele personale să fie stocate și folosite pentru a primi noutăți și oferte comerciale.
Vă asigurăm că informațiile dumneavoastră vor fi păstrate în siguranță și în orice moment vă puteți schimba opinia făcând click pe link-ul de dezabonare din subsolul oricărui e-mail pe care îl primiți de la noi.

TOP
utilizatori

Panacris

6561 puncte

oanapl

6117 puncte

Constelatialeu

4978 puncte

Rocsi

4139 puncte

Ksenya

3107 puncte

CONTACT

Contact

Bucataras.ro
hello@bucataras.ro

Friptura de curcan cu sos de gutui
  • 13

    MI

  • 14

    J

  • 15

    V

  • 16

    S

  • 17

    D

  • 18

    L

  • 19

    MA

SUNTEM CEI MAI VESELI ȘI ACTIVI BUCATARAȘI
Felicitări!Un email de confirmare a fost trimis pe adresa ta.
Pentru a-ți valida contul, te rugăm sa dai click pe acest link.
Eroare!
Vă rugăm verificați datele introduse și reincercati!
Atentie!
Trebuie să acceptați opțiunile privind protecția datelor.
Atentie!
Aceasta adresa de email este deja in baza noastra de date.

Abonează-te la newsletter și intră în gașca noastră!

Sunt de acord ca datele mele personale să fie stocate și folosite pentru a primi noutăți și oferte comerciale.
Vă asigurăm că informațiile dumneavoastră vor fi păstrate în siguranță și în orice moment vă puteți schimba opinia făcând click pe link-ul de dezabonare din subsolul oricărui e-mail pe care îl primiți de la noi.
Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

Supa crema cu legume si carne de pui

ieri la 19:24

Gogosari in sos de mustar

ieri la 18:42

Supa din piept de curcan cu taitei de casa la slow cooker Crock Pot

pe 17.10 la 21:27

Cartofi in crusta de sare la slow cooker Crock Pot

pe 17.10 la 20:03

RETETA RECOMANDATA
Ciocolata de casa raw-vegan