Calator acolo unde n-am visat

Postat de Constelatialeu in Bucataras hai hui pe 28 Aug 2013, 16:26

Articol pe placul a 18 bucatarasi
comenteaza

Bine ar fi daca am putea calatorii cand ni se nazaresti si unde ni se nazareste.Dar acest lucru nu este posibil din ''n'' motive intemeiate sau nu.Asa  ca e bine sa te multumesti cu ce ti se iveste,chestia cu planificatul nu prea mai tine,cel putin in ceea ce ma priveste.Ca sa nu mai lungesc vorba sa trec la subiect,adica vacanta de anul asta,una inedita ,zic eu,ca n-am visat ca voi ajunge acolo,chiar daca in subconstientul meu,era trecuta  zona pe harta.....

Norvegia,fiorduri,munti,lacuri si oameni destinsi,fara grija zilei de maine,asta e caracterizarea pe surt,dar scurt de tot.

Localitate care ne-a gazduit timp de doua saptamani prin amabilitatea surorii si cumnatului meu se numeste Stavenger,o zona petroliera,deci o zona bogata,dar o bogatie care nu iese in evidenta.Un loc frumos,linistit,cu peisaje superbe,pe placul meu.Am zis ca ii iubesc pe norvegieni pentru ca au zmeura peste tot si am gasit coaste de porc sa-mi fac damblaula.

Incerc sa punctez pe scurt cateva din locurile vizitate.Primul loc a fost o excursie care a durat cca 11 ore,calatorind cu autocarul si feribotul spre unul din fiordurile Norvegiei,se zice ca ar fi al patrulea ca frumusete din lume.Se numeste Lysefjord si am avut norocul sa prindem o zi superba,fara pic de nor sau ploaie.Se merge cu atocarul pana la 1100 de metri,de acolo se poate face o alta excursie,pe jos la o stanca celebra,dar necesita echipament adecvat si multa nebunie.Pana am ajuns la 1100 de metri printre lacuri si multe stanci,am avut un popas de 1/2 ora la o mica ferma,la 1100 de metri ne-am delectat de sus cu peisajul ce avea sa-l vedem jos ,acolo de unde ne imbarcam pe feribot si strabateam tot fiordul cca 40 km.O alta atractie este platforma Preikestolen,se poate ajunge acolo pe alt traseu,noi am fotografiat-o de pe feribot.Este o platformă de stâncă situată în provincia „Fylke” din Norvegia. Ea este o atracție turistică, oferind o panormă largă a fiordului Lysefjord și a munților înconjurători. Platoul de stâncă are  o suprafață de 25 x 25 de m, fiind situat la altitudinea de 604 m deasupra n.m. pe țărmul fiordului care are o lungime de 40 de km.Voi posta cateva fotografii care vorbesc de la sine,n-am eu cuvintele necesare si m-am lungi prea mult.

Locul unde am stat are in apropiere doua lacuri,unul de 10 km  si altul mai mic. Lacuri inconjurate de padure,luminisuri,locuri amenajate de joaca,multa verdeata si zmeura cat cuprinzi cu ochii.Nelipsite sunt lebedele,ratele si pescarusii,vietati foarte prietenoase,care stateau la pozat ca niste adevarate vedete.Am dat si peste caprioare,vulturi,oi,vaci si alte animale,care isi vedeau de traiul lor fara sa fie deranjate de cei care treceau pe langa ele.

Sa va spun ceva si despre portul din Stavenger,acolo era forfota mare, mai ales cand acostau vasele de croaziera.E un punct al Norvegiei unde acosteaza aproape zilnic vase de croaziera,pentru cateva ore.Ce sa zic,niste ''monstrii'' de otel si sticla,adevarate orase plutitoare.Langa port era si cea mai veche catredala din Norvegia si vechiul sat pescaresc cu niste casute foarte frumoase si bine intretinute,partea veche a orasului foarte bine conservata.

Am mai vizitat un loc 'La lanturi'',era un fel de monument in cinstea celor care au murit pe o platforma petroliera care s-a scufndat.Apoi ''La sabii'',acolo sunt infipte 3 sabii,se spune ca asa s-a format Norvegia,prin unificarea celor 3 triburi care se tot luptau pentru suprematie.In cinstea unificarii s-au infipt aceste 3 sabii langa mare.

Am incercat sa punctez cateva repere reprezentative pentru Norvegia si orasul Stavenger

Impresiile mele sunt frumoase,o tara civilizata,in care respectul este litera de lege.Mi-a placut faptul ca peste tot era verdeata si flori,ceea ce schimba radical totul in jur.O clima pe placul meu,eu cam sufar la temperaturi ridicate,ma impac mai bine cu cele mai joase,in care poti sa respiri.In mare m-am simtit ca acasa din punct de vedere al peisajului.Era senzational ca aveai si muntele si marea la o aruncatura de bat.Cu un picior pe munte si unul in Marea Nordului.Am sa las imaginile sa va mai povesteasca,nu-mi place ss plictisesc cititorul,mai ales atunci cand nu sunt prea priceputa in ale scrisului.

Cam asta a fost,o vacanta frumoasa cu de toate.