Procesul de imbatranire - incetinit cu ajutorul vitaminei D

Postat de Adinuta in Bucataras eFeminin pe 23 Noi 2011, 21:00

Articol pe placul a 5 bucatarasi
comenteaza
Procesul de imbatranire - incetinit cu ajutorul vitaminei D

Conform unor cercetatori din Marea Britanie, un nivel optim de vitamina D poate ajuta la incetinirea procesului de imbatranire si protejeaza impotriva bolilor legate de imbatranire. Studiul a fost realizat pe un esantion ce a inclus mai mult de 2,000 de femei cu varsta cuprinsa intre 18 si 79 de ani. S-a descoperit ca cele care aveau cel mai mic nivel de vitamina D prezentau si cele mai evidente semne ale imbatranirii biologice.

In timpul verii, mare parte din vitamina D de care avem nevoie este creata printr-o reactie produsa de piele prin intermediul soarelui. In lunile de iarna insa, vitamina D este obtinuta din alimente cum ar fi uleiul de cod sau macroul. Cercetatorii britanici au realizat analize de sange ale femeilor participante la studiu incercand sa determine prezenta semnelor ce indica imbatranirea.

Printre cele mai clare dovezi in ceea ce priveste varsta unei persoane se numara telomerii, adica lungimile materialului genetic ce se gasesc la capetele libere de ADN dintr-o celula. Odata cu inaintarea in varsta telomerii se scurteaza iar ADN-ul devine tot mai instabil pana cand celulele mor. Pentru acest experiment femeile au fost organizate in trei grupuri in functie de nivelurile lor de vitamina D. Concluziile au fost ca cele cu cel mai ridicat nivel de vitamina D au telomeri mai lungi – echivalentul in 5 ani din imbatranirea normala – fata de cele care aveau un nivel scazut de vitamina D.

Aceste rezultate explica si modul in care vitamina D are un efect protector in privinta a mai multor boli legate de imbatranire, cum ar fi cele de inima sau cancerul. Partea interesanta e ca exista numeroase dovezi  care arata ca soarele imbatraneste pielea, insa in acelasi timp creste nivelul de vitamina D. Astfel exista o compensare, iar daca pe de o parte prea multa expunere la soare poate grabi imbatranirea, acest lucru ne si poate vindeca.

Foto: healtyonline.info

Comentarii (3)

25.11.2011, 09:03

ce ti-e si cu telomerii astia
sper ca ai mei sa fie destul de luuuuuuuuuungi,ca prea mi-e drag soarele

Lau

25.11.2011, 10:35

25.11.2011, 14:59

ce imi plac articolele tale

Adauga comentariu
    • ;;)
    • @};-
    • ~O)
Cele mai

Locul unde vezi ce e nou, ce e hot si ce merita citit!

utilizatori