Pastrav la cuptor

de Sylvia in Pastrav, 7 Sep 2015 | 38213 vizualizari

Va prezint o reteta simpla si delicioasa, deosebita atat prin caramelizarea pastravului in otet balsamic si vin alb, cat si prin povestea frumoasa a unei zile de vara, petrecuta cu fiul meu intr-un parc natural de unde am luat si pestele. Povestea pestelui incepe intr-o insorita zi de vara in care am mers cu fiul meu intr-un parc natural din Nordul Frantei, Domaine de Vendresse, unde am facut picnic, tiroliana, ne-am jucat in aer liber, am vazut un acvariu, am privit bazine transparente unde copiii puteau sa vada cum cresc pestii, se putea pescui liber vreo 4 feluri de pesti. Noi am plecat de acolo cu un exemplar frumos de 1 kg de pastrav somonizat (cu carnea roz) pe care sunt sigura ca ar fi invidios orice bun pescar:).

INGREDIENTE

• ulei masline
  • sare de mare
  • piper proaspat macinat
  • otet balsamic de calitate
Portii: 4
Timp de preparare: sub 30 minute

MOD DE PREPARARE RETETA Pastrav la cuptor:

Pentru prepararea lui am ales metoda la cuptor, rapida si care pastreaza intreaga savoare a pestelui. Pestele a fost curatat bine, spalat si sters. L-am asezonat pe toate partile si la interior cu sare, piper proaspat macinat, ierburi de provence.

Se pune intr-un vas mare termorezistent si se adauga peste el 100 ml de vin alb demidulce, 2 linguri de ulei de masline, putin dafin, un catel de usturoi faiat fin, cateva rosii cherry. Se acopera cu o folie si se lasa la rece pret de cateva ore, intorcandu-se din cand in cand pentru ca sa se patrunda de arome.

Cuptorul se incinge la 180 de grade. Inainte sa punem pestele la cuptor turnam peste el 3-4 linguri de otet balsamic negru, acesta il va carameliza si ii va da exact aciditatea de care are nevoie, este o minunatie de combinatie, am testat pentru prima data aceasta idee a mea si am fost incantata de rezultat.

Se lasa la cuptor in functie de marime, eu l-am lasat 20 minute cu folie de aluminiu peste el si inca 15 minute fara folie, stropindu-l cu suc din tava din cand in cand sa se faca  o crusta aurie.

Se serveste cu orice garnitura doriti, legume in aburi, orez basmati, cartofi in aburi. Va doresc pofta buna!

TIPS-URI

Otetul balsamic se pune chiar inainte de cuptor, ca sa nu coloreze carnea.

Daca ti-a placut reteta noastra "Pastrav la cuptor" nu uita sa-i faci un review.